فردا؛ مشهد؛ بسم ‌ا...

فردا؛ مشهد؛ بسم ‌ا...


اگر یادتان باشد چند روز پیش مطلبی در همین ستون كار كردیم درباره شروع فعالیت جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا‌(ع)، به عنوان بزرگ‌ترین تشكل برنامه‌ریز و سامان‌دهنده پیاده‌روی دهه آخر صفر به مشهد مقدس در خراسان رضوی.
در آن خبر اشاره‌ای شد به برگزاری همایش بزرگی كه به‌زودی برای مدیران كاروان‌های زیارتی در مشهد برگزار  می‌شود. حالا سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا‌(ع) به جام‌جم می‌گوید كه این همایش فردا؛ پنجشنبه چهارم مهر، از ساعت 7 تا 14 در مشهد؛ بلوار وحدت؛ پارك وحدت؛ فرهنگسرای زیارت برگزار می‌شود.
حسین رضایی با بیان این‌كه هزار نفر از مدیران و معاونان كاروان‌های پیاده 21 استان كشور در این همایش شركت خواهند كرد، می‌افزاید: این مدیران در همایش مذكور با نحوه اداره كاروان‌ها و چگونگی بهره‌وری از امكانات رفاهی، خدماتی و درمانی ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی آشنا می‌شوند. همچنین استفاده از خدمات درمانی رایگان و هلال احمر، نحوه تردد در جاده‌ها و همكاری با نیروهای انتظامی و امنیتی، از دیگر موضوعاتی است كه در این همایش اطلاع‌رسانی می‌شود .
به گفته وی، تعیین زمان ورود كاروان‌ها به مشهد و استقرار در اسكان‌های پیش‌بینی شده در سه روز آخر صفر و نحوه برگزاری مراسم مذهبی، همچنین توجه به مسؤولیت اجتماعی مدیر، همكاری با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و همراهی روحانی مقیم كاروان‌ها از موضوعات دیگر این همایش خواهد بود كه توسط مدیران كشوری و استانی و مدیران جمعیت خدمتگزار برای حاضران تشریح خواهد شد.  رضایی می‌گوید: 10 درصد از مدیران ثبت‌نامی در این همایش برای نخستین بار مسؤولیت كاروان‌های زیارتی را به‌عهده دارند كه 3 درصد آنها مدیران زن هستند.  سال گذشته 4890 كاروان از 21 استان زائر پیاده دهه آخر صفر به مشهد الرضا(ع) بودند.