باید  انتظارات رهبر انقلاب از موزه را برآورده کنیم

باید انتظارات رهبر انقلاب از موزه را برآورده کنیم


انقلاب اسلامی انقلابی مردم‌محور بوده است و  براساس قانون اساسی، جمهوریت و اسلامیت نظام از هم تفکیک‌ناپذیر هستند، دفاع مقدس نیز در جهت حفظ آرمان‌های انقلاب به‌عنوان بزرگ‌ترین اتفاق 40 سال گذشته، حادثه‌ای چشمگیر بود  که بی‌حضور مردم حتما به شکست منجر می‌شد. دفاع مقدس، گام بزرگی در تاریخ ملت بزرگ ایران است که پس از چندین قرن سرافکندکی در جنگ‌های گذشته و از دست دادن سرزمین‌ها، توانست هویت  ملت ایران را بازیابی کند و  کشور  را وارد مرحله جدیدی از تاریخ سرافرازانه خود کند. دشمنان انقلاب اسلامی (بلوک شرق و غرب) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، همسایه غربی ما را علیه ایران اسلامی تجهیز و تحریک کردند و بسترساز تهاجم و تجاوز  و تصرف بخش‌هایی از کشورمان توسط رژیم بعث عراق شدند، اما  این ملت شجاع و بزرگ طی هشت سال دفاع مقدس نه ‌تنها اجازه نداد وجبی از خاک ایران تصرف شد، بلکه تمام تلخ‌کامی‌های تاریخ خود را در این هشت سال جبران کرد.
در موزه‌ای که به منظور پاسداشت این تاریخ عظیم ساخته شده است کارهای خوبی در رابطه با زیرساخت و محتوا انجام شده اما باید حداکثر تلاش خود را برای ارتقای کیفی آن به کار بگیریم. رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت محتوای موزه تاکید داشته‌اند که  امیدوارم بتوانیم انتظارات فرمانده معظم کل قوا را برآورده سازیم.
باید از 56 پروژه‌‌ ملی، بزرگ و اساسی که در موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارهای تحقیقی و پژوهشی آن انجام شده است در توسعه و ارتقای کیفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده شود و به سه موضوع «انقلاب اسلامی»، «نقش یگان‌های رزمی تهران در دفاع مقدس» و «نقش مدافعان حرم و ایران در برقراری امنیت غرب آسیا» که بسیار مهم است، به‌طور ویژه پرداخته شود.
پویایی یک موزه به این است که به مسائلی که در گذر زمان برای یک ملت به وجود می‌آید، توجه داشته باشد و امید است این سه موضوع با بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود در این موزه مورد توجه قرار گیرد. در راستای تقویت محتوایی موزه باید از سازمان‌ها و نهادهایی که در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی فعالیت‌ داشته‌اند، درخواست همکاری شود تا بتوانیم رویدادهای انقلاب اسلامی را به خوبی در موزه به نمایش بگذاریم.
لازم است با نهادهای مختلف تفاهم‌نامه‌هایی به‌منظور حضور بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به امضا برسد تا شاهد اثرگذاری بیش از پیش این موزه در جامعه و جهان باشیم. بنده ضمن تقدیر و تشکر از پشتیبانی‌های شهرداری تهران، معتقدم هر آنچه در این موزه خرج شود، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است و  آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، ضرورت این سرمایه‌گذاری را بیشتر برای ما روشن می‌کند.