بخشش عروس پای چوبه دار

قاتل خواهر شهید لاجوردی بخشیده شد

بخشش عروس پای چوبه دار

به‌دنبال مفقود شدن خواهر شهید لاجوردی تلاش برای جست‌وجوی زن میانسال آغاز شد و چند روز بعد جسد  وی در نزدیكی دماوند كشف شد.تحقیقات برای یافتن ردی از عامل جنایت در حالی ادامه داشت كه رد خون در خانه مقتول حكایت از وقوع جنایت در همان خانه داشت.در‌نهایت عروس خانواده به عنوان مظنون پرونده دستگیر شده و به قتل مادرشوهرش اعتراف كرد.متهم در دادگاه به قصاص محكوم شد و این رای بعد از تایید از سوی دیوان‌عالی كشور،اول مهر ماه سال جاری در مرحله اجرا قرار گرفت، اما درست در لحظه اجرای حكم، اولیای‌دم یعنی پسران مقتول، بی‌قید و شرط از قصاص قاتل پای چوبه دار گذشت كردند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بهمن سال 92 بود كه خبر مفقود شدن خواهر شهید لاجوردی از سوی فرزندان او به اطلاع ماموران پلیس رسید.هنوز مدت زمان زیادی از اعلام مفقودی نگذشته بود كه جسد بی جان زن میانسال در نزدیكی دماوند پیدا شد و شواهد حاكی از قتل این زن داشت. به این ترتیب تحقیقات برای یافتن سرنخی از عامل جنایت آغاز شد و در بررسی منزل مقتول، رد خون در طبقه دوم و پاركینگ نشان از وقوع قتل در خانه داشت.از آنجا كه در تحقیقات مشخص شد هنگام وقوع قتل،مقتول و همسرش در ساختمان محل زندگی شان تنها بودند،عروس او كه ساكن طبقه بالای خانه مادرشوهرش بود، به‌عنوان مظنون پرونده دستگیر شد و به قتل مادرشوهرش اعتراف كرد.زن جوان كه شش ماه قبل عروس خانواده شده بود در اولین اعترافات خود به ماموران گفت:«مادر همسرم با ازدواج ما مخالف بود و برای همین بعد از ازدواج هم ارتباط خوبی نداشتیم و چندین بار بین ما مشاجره در گرفت. برای همین من از همسرم خواسته بودم
خانه مان را از طبقه بالای خانه مادرشوهرم به جای دیگری منتقل كنیم.»
متهم در مورد روز حادثه گفت:«آن روز مادر همسرم به خانه من آمد و از این‌كه فهمیده بود می‌خواهیم نقل مكان كنیم با من بحثش شد.یكدفعه بحثمان بالا گرفت و نمی‌دانم چرا از كوره در رفتم و با یك میله آهنی به او حمله كردم. با چندین ضربه به سر او كوبیدم تا این‌كه جان خود را از دست داد.»
متهم بعد از وقوع قتل به كمك یك وكیل كه همسر سابق او بود، جسد را به دشت مزار دماوند منتقل كرده بود. با اطلاعاتی كه متهم در اختیار ماموران قرار داد آن وكیل هم دستگیر شد. روز محاكمه، اولیای‌دم تقاضای قصاص قاتل مادرشان را كردند. التماس مادر و خواهران متهم هم در جلب رضایت آنها اثری نداشت.
اما سرانجام روز اول مهر هنگامی كه رای دادگاه بعد از تایید از سوی دیوان‌عالی كشور به مرحله اجرا در آمده بود، اولیای‌دم پای چوبه دار از قصاص گذشت كردند و بدون دریافت دیه قاتل مادرشان را بخشیدند.