قتل به خاطر 43 هزار تومان

قتل به خاطر 43 هزار تومان


مرد افغان كه به خاطر 43 هزار تومان مرتكب قتل شده بود، با گذشت اولیای‌دم از قصاص نجات پیدا كرد. مرد زندانی كه توان پرداخت دیه را ندارد، از دادگاه درخواست قسطی كردن مبلغ دیه را مطرح كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تابستان سال 93، به‌دنبال وقوع یك درگیری در سه‌راه آذری تهران، ماموران نیروی انتظامی در جریان قتل یك مرد میانسال قرار گرفتند.
بعد از حضور نیروهای پلیس در محل حادثه، پسر مقتول در توضیح ماجرا گفت:«چند وقت قبل پدرم از یكی از اقواممان 43 هزار تومان پول گرفته بود تا كاری را برای او انجام دهد.آن مرد كه نقیب نام دارد چند وقت بعد سراغ پدرم آمد و از او خواست پولش را پس بدهد. اما پدرم گفت، باید مدتی صبر كند تا بتواند پول را تهیه كند و به او برگرداند.امروز دوباره نقیب به خانه آمد و با پدرم دعوایش شد. یكدفعه یك چاقو از جیبش در‌آورد و به سینه پدرم زد و فرار كرد.» با اطلاعاتی كه خانواده مقتول از جوان فراری در اختیار پلیس قرار دادند،متهم در منزل خود دستگیر شد و در اولین اعترافات به پلیس گفت: «چند ماه قبل به ایران آمدیم. خانواده عمه‌ام هم همراه ما آمده بود و شوهرعمه‌ام به ما گفت، اگر نفری 43 هزار تومان به او بدهیم، كار اقامت ما را در ایران درست می‌كند. من پول را به او دادم اما هر بار سوال می‌كردم، جواب سربالا می‌داد و احساس می‌كردم من را فریب داده است. از او خواستم پولم را برگرداند اما گوشش بدهكار نبود. بالاخره آن روز وقتی باز با او بحث کردم شد از كوره در رفتم و او را با چاقو زدم.»
بعد از اعترافات صریح متهم، به درخواست اولیای‌دم یعنی فرزندان مقتول، متهم به پرداخت دیه محكوم شد. اما متهم كه توانایی پرداخت دیه را ندارد، با اعلام اعسار از دیه درخواست رسیدگی از سوی دادگاه كرد.
به همین دلیل شعبه چهارم دادگاه كیفری، در رسیدگی به دادخواست متهم تقاضای او را مبنی بر تقسیط دیه به ثبت رساند. رای دادگاه درخصوص دادخواست متهم به‌زودی صادر می‌شود.