كشف انبار جدید شبنم نعمت‌زاده

كشف انبار جدید شبنم نعمت‌زاده


رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی از كشف انباری جدید متعلق به شبنم نعمت‌زاده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، قاضی مسعودی مقام كه در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شركت توسعه دارویی رسا صحبت می‌كرد، ضمن تذكر به متهمان گفت: صداقت را رعایت نمی‌كنید و همچنان به موارد به دور از حقیقت اصرار می‌ورزید. به تازگی اموالی در كرج از شما كشف و گزارش آن رسیده است.
رئیس دادگاه مجددا تذكر داد: دفاعیاتی كه به دور از واقعیت باشد قابل پذیرش نیست، هر یك از شما تقصیرات را به گردن دیگری می‌اندازید كه این مورد توجه دادگاه است.
قاضی مسعودی مقام بیان كرد: حواشی مطرح شده هیچ تاثیری در مسؤولیت كیفری شما نخواهد داشت. از شما می‌خواهم حقیقت را بگویید. ما واقعیت را كشف كردیم و بقیه متهمان نیز در حال تعقیب هستند، انبارها در حال كشف است و خروج كالاها از كشور رصد می‌شود. در این هنگام قاضی مسعودی مقام از متهم لشگری‌پور خواست به ادامه دفاعیات خود بپردازد. لشگری‌پور ادعا كرد: هیچ دروغی در جلسه قبل نگفتم و تا پایان سال 96 تعداد 22 انبار وجود داشت كه دارای مجوز بودند و تا روزی كه در شركت حضور داشتم زیر بار تاسیس انبار جدید نرفتم. وی ادامه داد: بدهی شركت به خاطر تخفیف به مشتریان است، به شركت‌ها بدهكار هستیم. تمام تخفیف 180 میلیارد تومانی از موجودی شركت نبوده و تحصیل مال نامشروع صورت نگرفته است. وقتی شركت‌ها تخفیف می‌دادند به تمام شركت‌های پخش ارائه می‌شد؛ به طور مثال شركت راموفارمین به ازای خرید یك داروی اعصاب و روان، دو دارو تحویل می‌داد و چك آن نیز برای 300 روز بعد وصول شد اگر نقدینگی شركت‌های تولیدی دچار اختلال می‌شد چگونه چك 300 یا 400 روزه را قبول می‌كردند. لشگری‌پور افزود: از شركت فارابی عذرخواهی می‌كنم، چرا كه بیشترین بدهی ما مربوط به این شركت است. این شركت به ما جایزه‌ای ارائه می‌کرد كه با فروش 5/4 میلیارد تومان در ماه، 5‌درصد جایزه داده می‌شد.

قاضی پرسید: از چه زمانی متوجه كسری شدید؟
متهم پاسخ داد: از سال 95 متوجه كسری شدیم. در تاریخ 20/11/96  خانم نعمت‌زاده كارگروهی را ایجاد كرد كه مدیران و سرپرستان در آن حضور داشتند و همیشه اذعان می‌كردند مشكل جذب سرمایه وجود ندارد و هنگامی كه در خصوص كسری بودجه سخن می‌گفتم بیان می‌كرد با فلان بانك صحبت كردم و به‌زودی حل می‌شود. قاضی پرسید: با وجود كسری در شركت چگونه برخی تعهدات صورت می‌گرفت؟
متهم پاسخ داد: شركت‌های پخش دارو نقدینگی بالایی ندارند و از بانك شهر و بانك ملت (از هركدام چهار میلیارد تومان) وام گرفتیم. این موارد زیاد رخ می‌داد و خانم‌نعمت‌زاده نامه می‌زدند كه باید فلان مبلغ را پرداخت كنید. خانم نعمت‌زاده می‌گفت داروخانه مانند كیف پول است.
لشگری‌پور بیان كرد: از شركت دارویی اسوه نیز عذرخواهی می‌كنم. یكی از محصولات این شركت كه مربوط به بیماری قلبی است 24 درصد فروش سهم اسوه را برعهده داشت و ما این كالا را با بازپرداخت 300 روزه می‌خریدیم و به ازای دو قلم دارو یك قلم دیگر به عنوان جایزه داده می‌شد و باید 150 هزار جعبه خریداری می‌كردیم. وی افزود: من درباره نگهداری كالا در انبارها دخالتی نداشتم و آن را تایید نمی‌كنم. درست است كه ما دوست داشتیم اكثریت سهم بازار برای ما باشد، اما برای رسیدن به این هدف دنبال انحصار نبودیم و در طول چهار سالی كه كار كردم یك درصد از سهم بازار برای ما بود. آیا می‌توانستیم با این كه سرنوشت هیچ كالایی را به دست نگرفته بودیم این انحصار را به‌وجود آوریم. وكیل لشگری‌پور هم درباره كشف انبارهای جدید بیان كرد: درخصوص موضوع كشف انبارهای جدید موكلم بیان می‌كند كه در شركت حضور نداشته‌ام.