فرهاد: وضعیت تیم امید شرم‌آور است

مجیدی با استعفایش از هدایت تیم امید پیش‌دستی كرد

فرهاد: وضعیت تیم امید شرم‌آور است

 فرهاد مجیدی روز پنجشنبه در فضای مجازی از هدایت تیم‌ملی امید استعفا داد. او پیش از این‌كه جلسه نهایی را با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار كند، تصمیم گرفت عطای تیم امید را به لقایش ببخشد و از نیمكت آن تیم خداحافظی كند. اختلافات مجیدی با حمید استیلی و اعضای كمیته فنی بالا گرفته بود و احساس می‌كرد در این جنگ تك و تنهاست، به همین خاطر ترجیح داد نماند و برود.
 شروع اختلاف‌ها
ماجرای اختلاف استیلی و مجیدی از زمانی كلید خورد كه مدیر و سرپرست امیدها فهرست تیم ملی را اعلام كرد. وقتی فرهاد سرمربی این تیم شد، تصمیم گرفت بازیكنان را به اردو فرا بخواند ولی استیلی به فرهاد گفت از آنجا كه برای سفر به ازبكستان نیاز بود زودتر فهرست بدهند، یك‌ماه قبلش اسامی را به سفارت ازبكستان در تهران دادند و به همین خاطر نمی‌تواند هیچ بازیكن جدیدی را به اردوی ایران دعوت كند.
فرهاد مجیدی كه از این اتفاق ناراحت شده بود، به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت به این شكل نمی‌تواند مربیگری كند، چراكه او باید فهرست را بدهد، نه این‌كه حمید استیلی به‌عنوان مسؤول غیرفنی بازیكنان را به اردو فرابخواند. با درخواست مهدی تاج، مجیدی عقب‌نشینی كرد و همراه با تیم ملی به ازبكستان رفت. در آنجا تیم ملی دو بازی دوستانه برگزار كرد و در هر دو مسابقه شكست خورد. در بازی دوم آنها چهار گل دریافت كردند تا انتقادات در كمیته فنی از فرهاد اوج بگیرد. استیلی كه رابطه نزدیكی با اعضا دارد به آنها گزارشی از عملكرد فرهاد داد. كمیته فنی هم گزارشی را تهیه و در اختیار مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال قرار داد. در گزارش این كمیته ذكر شده بود مجیدی هم به لحاظ تمرینی، هم به لحاظ فنی، هم به لحاظ تركیب چینی و... ایراداتی دارد و در نهایت نمی‌تواند همراه با تیم ملی موفق باشد. گزارش كمیته فنی به گوش مجیدی رسید. او با مهدی تاج جلسه‌ای را برگزار كرد و به رئیس فدراسیون فوتبال گفت با دخالت‌های این كمیته نمی‌تواندذ كار كند. او تاكید داشت مگر بازیكنان را خودش دعوت كرده كه حالا كمیته فنی این‌قدر انتقاد می‌كند؟ تاج اما از فرهاد خواست به كارش ادامه دهد. مجیدی تاكید داشت با استیلی هم به مشكل خورده و نمی‌تواند با او كار كند. حرف این مربی آن بود كه یا باید او در تیم امید باشد یا حمید استیلی. تاج هم نتوانست این مشكل را حل كند و تاكیدش این بود هر دو به فعالیت‌شان ادامه دهند. هر چند در این مدت فرهاد مجیدی به سفر رفت و بعضی بازیكنان تیم امید را زیر نظر گرفت ولی با نزدیكانش كه حرف می‌زد می‌گفت شرایط كار در تیم ملی امید فراهم نیست.  
 مجیدی فهمید
می‌خواهند بركنارش كنند

ولی چرا فرهاد ناگهان استعفا داد؟ او متوجه شد كمیته فنی رای به بركناری‌اش داده، به همین خاطر تصمیم گرفت پیش از این‌كه رای رسانه‌ای شود، استعفا بدهد و از تیم‌ملی امید برود. خبرهای رسیده حكایت از آن دارد با توجه به این‌كه حمید استیلی امور تیم امید را برعهده دارد به احتمال فراوان در فاصله سه ماه مانده تا شروع رقابت‌های مقدماتی المپیك، خودش سرمربی خواهد شد. احتمالا امید نمازی دوست نزدیك استیلی هم دستیارش خواهد شد. دیروز شایعاتی درباره حضور برانكو هم مطرح بود ولی بعید است فدراسیون توانایی جذب او را داشته باشد. برانكو مربی گرانقیمتی است. فدراسیون كلا در تیم امید دنبال صرفه‌جویی بود و به همین خاطر مربی خارجی كنار دست فرهاد مجیدی هم نیاورد. البته مهدی تاج بعد از استعفای فرهاد مجیدی چند باری با او تماس گرفته تا این مربی را برگرداند ولی بعید به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود او دیگر تمایلی به بازگشت داشته باشد. فرهاد در متن استعفای خود نوشت: «به‌خاطر دخالت‌های نادرست و غیرحرفه‌ای در امور سرمربیگری، تیم امید ایران را ترك می‌كنم. زمان زیادی از كارم در تیم امید به تلاش برای حل این مشكل بزرگ گذشت اما نهایتا ادامه این وضعیت شرم‌آور را به نفع تیم امید در آستانه یك تورنمنت مهم نمی‌دانم و روش‌هایی كه براساس پست‌های تعریف‌نشده و غیراستاندارد توسط كمیته فنی بر تیم امید حاكم است مطابق اصول و مربیگری‌ام نبوده و نخواهد بود.»
بعد از استعفای فرهاد، مرتضی محصص، رئیس كمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در این‌باره توضیح داد: «هیچ بحثی درباره جدایی مجیدی مطرح نبود و فقط موضوع اصلی همگرایی هر چه بیشتر بین ایشان و مدیر فنی (حمید استیلی) مورد تأكید قرار داشت. پیشنهادات كمیته فنی به صورت طبیعی به رئیس فدراسیون خواهد رسید و قبل از این‌كه بحث با موضع ریاست و تصمیم‌گیری ایشان همراه شود، مجیدی استعفا كرده است. حتی ممكن بود رئیس فدراسیون نظر كمیته فنی را وتو كند و این حق ایشان است.» محصص تلویحا تایید كرد  خواسته كمیته فنی بركناری مجیدی از تیم ملی امید بوده است. در هر صورت باید دید این قصه به كجا خواهد رسید، چراكه وضعیت تیم امید در هر دوره بدتر از دوره قبل است.