دلم برای فرهاد سوخت

نیكبخت در گفت‌وگو با جام‌جم

دلم برای فرهاد سوخت



خوبی علیرضا نیكبخت و هم نسل‌های او این است كه اگر حرفی داشته باشند، رك و بی‌پروا به زبان می‌آورند. آنها اگر چیزی ببینند، نمی‌توانند سكوت كنند. نیكبخت هم این روزها یكی از منتقدان امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال است. او در گفت‌وگو با جام‌جم خیلی صریح حرف‌هایش را در این زمینه می‌زند.
 فقط زمان خریدند
كلا هیچ‌كس نمی‌داند در باشگاه استقلال چه می‌گذرد. آقای فتحی خودش همه تصمیمات را می‌گیرد و نتیجه‌اش را تا الان دیده‌ایم. آخرین رای هم علیه ما همان رای سوپر جام بود. مدام می‌گویند به دوره ما مربوط نمی‌شود. شما چرا شكایت كردی و این‌قدر هزینه روی دست باشگاه گذاشتی؟ آقای فتحی می‌گوید من در كمیته انضباطی بودم و همه قوانین را می‌دانم. شما چطور قوانین را می‌دانستی و شكایت كردی؟ فقط زمان خریدید. دلیلش را نمی‌دانم. همه مدارك و مستندات مشخص است. شما اگر حداقل یك‌بار آنها را می‌دیدید و مرور می‌كردید می‌‌فهمیدید شانسی نداریم. به هر حال شما ادعا دارید این چیزها را می‌دانید. الان این همه هزینه را چه كسی باید بدهد؟

 اسم نمی‌آورم اما...
به نظر من در باشگاه استقلال هیچ چیز سرجایش نیست. معاونانی می‌آورند كه یك روز هم در این باشگاه سابقه نداشته‌ و اصلا در تیم نبوده‌اند. حالا نمی‌خواهم اسم كسی را بیاورم. چطور كسی كه اصلا استقلالی نیست و سابقه‌ای هم ندارد، معاون باشگاه می‌شود؟ مگر ما كم استقلالی داریم؟ چرا باشگاه را دست خود استقلالی‌ها نمی‌دهند؟ چرا مدام كسانی باید بیایند كه اصلا تجربه و سابقه‌ای ندارند. این مدیریت یك باشگاه بزرگ و مردمی است. حداقل دست یكی بسپارید كه تجربه داشته باشد.
 محكوم هستند بیرون بمانند
امثال من و خیلی‌ها در این فوتبال می‌دانید چرا پستی ندارند و محكوم هستند بیرون بمانند؟ چون ما برخلاف بعضی‌ها یكسری رفتارها را بلد نیستیم. من نیكبخت حاضر نیستم پاچه‌خواری كنم و در فوتبال باشم. ترجیح می‌دهم به همین كارهای مدرسه فوتبال خودم مشغول باشم تا این‌كه بخواهم پاچه‌خواری كنم و پست بگیرم. نه تنها من خیلی از هم نسل‌های من همین‌طور هستند. ما دنبال این كارها نیستیم. منتهی مدیران ما دقیقا دنبال چنین آدم‌هایی می‌گردند. من در دوران فوتبالم هم از این كارها نكردم و ضربه هم خوردم. الان هم پشیمان نیستم و تا روزی كه عمر دارم همین‌طور رفتار خواهم كرد.
 با فرهاد چه كردند؟
دلم برای فرهاد مجیدی سوخت. با او چه رفتاری كردند؟ شما فرهاد را آورده‌‌اید سرمربی كرده‌اید، چرا نمی‌گذارید كارش را انجام بدهد؟ طرف را سرمربی گذاشته‌اید و نمی‌گذارید كارش را كند؟ رفتار با مجیدی رفتار خوبی نبود. در واقع او را سوزاندند. البته خود فرهاد وقتی این دخالت را دید تصمیم گرفت استعفا دهد. من نمی‌دانم بین فرهاد و حمید استیلی چه گذشت. ولی این دو از چهره‌های فوتبال ما هستند. امیدوارم حداقل تیم ملی امید در ادامه راهش بتواند موفق باشد. كار سخت است. این تیم چهار دهه به المپیك نرفته است.
 شرایط استقلال بهتر می‌شود
به آینده استقلال خوش‌بین هستم و دعا می‌كنم تیم نتایج خوبی به دست بیاورد. شرایط تیم رفته رفته بهتر می‌شود. امیدوارم امكانات لازم را در اختیار استراماچونی قرار دهند. او مربی خوبی است. جوان است و شنیده‌ایم خیلی تلاش می‌كند و زحمت می‌كشد. منتها مدیریت باشگاه استقلال مشكل دارد. بنده خدا عاصی شده. هر روز یك اتفاق در باشگاه می‌افتد و هركسی جای او باشد از كوره در می‌رود. یك روز می‌گویند از نقل و انتقالات محروم است، یك روز می‌گویند فلان بازیكنش محروم شده، یك روز می‌گویند از آسیا حذفیم. طرف مگر چقدر صبر و حوصله دارد؟