داور مطرح ایران، آنجا آقاقلدره نیست!

شروع موفق فغانی در لیگ استرالیا

داور مطرح ایران، آنجا آقاقلدره نیست!

علیرضا فغانی، داور مطرح فوتبال ایران بعد از مهاجرت به استرالیا اولین قضاوتش را در هفته اول رقابت‌های فوتبال این كشور با موفقیت انجام داد تا همه كارشناسان فوتبال و رسانه‌ها به تمجید از او بپردازند.
فغانی در اولین قضاوتش در لیگ استرالیا در هفته اول رقابت‌های فوتبال باشگاهی این كشور، بازی دو تیم وسترن سیدنی و سنترال كوئست را سوت زد كه با برتری 2 بر یك تیم وسترن سیدنی به پایان رسید. به اعتراف رسانه‌ها و كارشناسان فوتبال استرالیا، فغانی یك قضاوت سطح بالا را در یك بازی سخت از خود به نمایش گذاشت.
فغانی در این بازی سه‌بار از كارت زرد و یك بار از سیستم داوری ویدئویی VAR استفاده كرد و بعد از استفاده از كمك داور ویدئویی اعلام ضربه پنالتی كرد. رسانه‌های استرالیایی قضاوت او را سطح بالا توصیف كرده و نوشتند كه او توانست این بازی دشوار را به‌خوبی كنترل كند. فغانی كه در سال‌های اخیر مسابقات مهم و بزرگی را در عرصه‌های بین‌المللی قضاوت كرده است، در كشور ما توسط برخی‌ها «آقاقلدره» خطاب می‌شد، اما در استرالیا همه به تمجید از او پرداخته‌اند.
اولین قضاوت علیرضا فغانی در لیگ استرالیا همان‌طور كه گفته شد نظر مثبت رسانه‌ها و كارشناسان بین‌المللی فوتبال را به همراه داشت و این می‌تواند یك شروع فوق‌العاده برای یكی از بهترین داوران حال حاضر فوتبال جهان باشد.
سایت نیو كستل هرالد استرالیا به تمجید از قضاوت اول داور ایرانی پرداخت و نوشت: علیرضا فغانی داور سرشناس ایرانی همان‌طور كه از او انتظار می‌رفت داوری كرد و بازی سختی را با موفقیت پشت سر گذاشت.