قابلیت‌های جدید اینستاگرام برای كنترل سرویس‌های متفرقه

قابلیت‌های جدید اینستاگرام برای كنترل سرویس‌های متفرقه



اینستاگرام برای كنترل بیشتر روی نرم‌افزار‌های متفرقه‌ای كه به این اپ لینك شده‌اند، صفحه جدیدی اضافه خواهد كرد كه به كاربر اجازه می‌دهد دسترسی نرم‌افزار‌های متفرقه و مشكوك به سرقت داده‌ها را قطع كند.
اینستاگرام اعلام كرد كاربران به كمك قابلیت جدید می‌توانند تمامی سرویس‌های متفرقه یا شخص ثالثی (third-party) كه به این نرم‌افزار لینك شده‌اند را مدیریت كنند. برای رفتن به این صفحه كافی است از بخش Settings به قسمت Security رفته و Apps and Websites را پیدا كنید و دسترسی آنها را  كه نمی‌خواهید قطع كنید.
در بخش مذكور لیست تمام سایت‌هایی كه به نرم‌افزار اینستاگرام دسترسی دارند نمایش داده شده و به كاربر اجازه می‌دهد تا اشتراك‌گذاری داده‌ها با هر برنامه را مشخص كند.
ابزار كنترلی جدید از آخرین تلاش‌های اینستاگرام برای محدود كردن سوءاستفاده از داده‌های كاربران توسط برنامه‌های متفرقه است. این شركت اواسط مهرماه قابلیت جدید نرم‌افزار خود را برای مبارزه با ایمیل‌های جعلی معرفی كرده بود.
اپ‌های متفرقه یكی از بزرگ‌ترین مشكلاتی است كه فیسبوك پس از رسوایی كمبریج آنالیتیكا با آنها سر و كار دارد. این شركت به همین خاطر در برنامه App Developer Investigation  خود وادار به معلق كردن ده‌ها هزار برنامه شد.
ابزار جدید با این‌كه كمك چندانی به حفاظت از حریم شخصی نمی‌كند ولی می‌توان به كمك آن دسترسی نرم‌افزار‌های قدیمی و مشكوك به سرقت داده‌های شخصی را قطع كرد.
به گفته اینستاگرام عرضه ابزار كنترلی جدید زمانبر بوده و ممكن است عرضه آن برای همه كاربران حدود شش ماه طول بكشد./ دیجیاتو