... و صدایی نیست!

... و صدایی نیست!


 ... و صدایی نیست جز صدای زدن انگشت روی كلیدهای صفحه كلید و زوزه دستگاه تهویه هوا و تك و توك بوق‌هایی كه هر از چندی از خیابان میرداماد خودشان را می‌رسانند داخل تحریریه، خلاصه كه وضعیت تحریریه در روز گذشته این چنین بود. البته اگر از حق نگذریم این سكوت تام كه خیمه زده بود، بعد از آن حاصل شد كه بعضی از كربلایی‌های روزنامه قدم به تحریریه گذاشتند.  نمونه‌اش همین جناب عرفاتی، مدیرمسؤول محترم روزنامه كه از فرودگاه خودشان را به روزنامه رسانده و حتی نگذاشته بودند عرق پایشان خشك شود.  ان‌شاا... باقی كربلایی‌ها هم امروز پا به تحریریه خواهند گذاشت.
و اما بعد... اول از همه برویم سراغ صفحه 10. اجمالا این را بگوییم كه احتمالا در جریان قضایا و حواشی اخیری هستید كه حول متین خانم ستوده پیش آمده. واقعیتش را بخواهید ما نخواستیم دوباره ماجرا را برای شما از اول مرور كنیم. بچه‌های فرهنگی رفته‌اند سراغ تحلیل این ماجرا كه اصولا در چنین ماجراهایی چه باید كرد و نمونه‌های خارجی چه می‌كنند و از این حرف‌ها! هرچند بررسی بیشتر و دقیق‌تر این موضوع در چنین مقالی نخواهد گنجید و بحث‌های بیشتری می‎طلبد. با این حال سعی كرده‌ایم به قدر وسع درباره‌اش صحبت كنیم. ورق بزنید و بروید صفحه بعد!
كیكاووس‌خان زیاری را هم كه همیشه با صفحه جذاب سینمای جهان می‌شناسید.  استاد كیكاووس امروز هم مهمان صفحات فرهنگی شده و گزارشی به رشته تحریر در آورده درباره كم اعتنایی هنرمندان مسلمان به تاریخ صدر اسلام. این كم اعتنایی وقتی جدی‌تر خواهد شد كه در نظر داشته باشیم وقایع مرتبط به تاریخ مسیحیت همیشه یكی از سوژه‌های جذاب سینماگران غربی بوده است. استاد در این بررسی البته نیم نگاهی هم داشته به مصطفی عقاد بزرگ كه همه او را با اثر ماندگارش «محمد رسول‌ا...(ص)» می‌شناسند. اگر طالب این هستید كه بدانید جناب زیادی سراغ چه مسائلی رفته از همینجا ورق بزنید و بروید صفحه 12.
محمدصادق علیزاده، دیگر عضو گروه صفحات فرهنگی در همین صفحه و كنار همین ستون رفته سراغ بعضی از شخصیت‌های روز عاشورا كه حرف زدن راجع به آنها دل آدم را می‌لرزاند. لرزاندن از این جهت كه نكند سرنوشت ما و شما هم شبیه بعضی از آدم‌هایی شود كه در این گزارش و امثال آن تقبیح شده‌اند. چشم‌رنجه كنید و از همین ستون بپرید به باكس كناری تا دقیقا متوجه شوید داریم راجع به چه چیزی حرف می‌‍‌زنیم.
در نهایت هم علی‌ رستگار رفته سراغ یك مستندساز كه در ایام پیاده‌روی اربعین، مستندی ساخته درباره یك موكب كه خادمانش همه از بچه‌های جبهه و جنگ هستند.