خودم هم اجیر شده بودم

خودم هم اجیر شده بودم


فرشید 60 ساله و متهمی سابقه‌دار است پیراهن و شلوار یكدست آبی‌آسمانی بازداشتی‌ها را تن دارد و سعی می‌كند مدام چهره‌اش را از لنز دوربین عكاسان بدزدد. در حالی كه به گفته پلیس سركرده باند است، برای فرار از مجازات مدعی است خودش از سوی مردی به نام قدرت اجیر شده است. او در گفت‌وگو با جام‌جم سناریوی آدم‌ربایی‌های سریالی را رد كرد كه در ادامه می‌خوانید.
  سابقه‌داری؟
بله. پنج بار به اتهام جعل و كلاهبرداری و مواد دستگیر شدم.
 چه شد به فكر آدم‌ربایی سریالی افتادی ؟
من شركت در آدم‌ربایی آخر را فقط قبول دارم. فردی به نام قدرت سركرده بود و مرا برای آدم‌ربایی اجیر كرد كه من هم اعضای باندی را برای این كار استخدام كردم. در سه آدم‌ربایی دیگر نقشی نداشتم .
  آدم‌ربایی چطور رقم خورد؟
 قدرت نام و عكس‌های مرد میانسال را برایمان از طریق تلگرام ارسال كرد و خواسته بود چند روز او را از خانه تا محل كارش زیرنظر بگیریم و در فرصتی مناسب او را برباییم. اما برای این كار به همدست نیاز داشتم. به همین خاطر سراغ افرادی كه به پول نیاز داشتند رفتم. به آنها پول می‌دادم و سفته می‌گرفتم. بعد هم تهدیدشان می‌كردم اگر با من همراه نشوند سفته‌ها را به اجرا می‌گذارم.
 با قدرت ملاقات داشتی؟
من یك سال پیش به طور اتفاقی با قدرت دوست شدم و در ارتباط بودیم. او تجهیزات نظامی و احكام جعلی را به ما داد تا مرد مدیرعامل را برباییم. ما هم طبق دستور قدرت مرد میانسال را در یكی از اتوبان‌های شمال تهران ربودیم. خود را مامور امنیتی معرفی كردیم. وقتی او را به سوله بردیم، شكنجه‌ها را آغاز كرده و فیلم گرفتیم و برای خانواده‌اش فرستادیم تا پول را زودتر آماده كنند.
  چقدر قراربود اخاذی كنید؟
طبق خواسته قدرت، ابتدا خواستیم خانواده‌اش از طریق بیت كوین ارز دیجیتال برایمان بپردازند كه معادل 170 میلیارد تومان به پول رایج كشور می‌شد اما آنها نمی‌توانستند در مدت كم این همه پول را فراهم كنند. بنابراین در تماس‌های بعدی خواستیم 15 میلیون دلار و ده‌میلیارد تومان پول برای آزادی گروگان بپردازند.
 انگیزه قدرت از این آدم‌ربایی چه بود؟
 قدرت به من گفته بود چند سال قبل شراكت كاری با مرد ربوده‌شده داشته و اختلاف مالی ده میلیارد تومانی با او داشته كه نتوانسته آن را دریافت كند. می‌گفت اگر در اخاذی بعد از ربودن مدیر شركت معروف صوتی و تصویری موفق شویم 500میلیون تومان سهم من می‌شود.