700 كیلومتر ماموریت برای نجات گروگان

700 كیلومتر ماموریت برای نجات گروگان

دو مرد گروگانگیر كه به بهانه پیدا كردن كار، پسر نوجوان را ربوده و قصد اخاذی از خانواده‌اش را داشتند در عملیات پلیسی دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از دو هفته قبل و پس از گزارش ربودن پسر 17ساله‌ای در باغستان كرج آغاز شد. خانواده گروگان در شكایتشان به كارآگاهان گفتند: پسرمان كارگر است و صبح برای رفتن به محل كارش از خانه خارج شد. چند ساعت بعد مرد ناشناسی با تلفن همراه او با من تماس گرفت و ادعا كرد حسین را ربوده و برای آزادی او باید 70 میلیون تومان بپردازیم. ما این پول را نداریم و مرد آدم ربا تهدید كرده اگر پول را نپردازیم حسین را به قتل می‌رساند.
پس از این شكایت، پرونده‌ای در اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز تشكیل شد و كارآگاهان تحقیقات در این باره را آغاز كردند. ماموران برای شناسایی آدم‌ربایان به ردیابی تماس‌های آنها پرداخته و متوجه شدند آنها گروگان خود را به غرب كشور برده‌اند. متهمان پس از چند روز بی‌خبری با خانواده گروگان تماس گرفتند و آنها را برای پرداخت سریع پول تحت فشار قرار ‌دادند.
خانواده گروگان هم براساس آموزش‌های پلیسی سعی ‌كردند، طوری وانمود كنند كه هنوز ماجرا را به پلیس اطلاع نداده‌اند. سرانجام مخفیگاه آدم ربایان در حوالی شهر ارومیه شناسایی و تیمی از ماموران با هماهنگی قضایی راهی آنجا شد و یكی از آدم ربایان را دستگیر كردند.
همدست متهم وقتی پلیس را در یك قدمی خود دید با رها كردن گروگان گریخت كه كارآگاهان او را هم دستگیر كردند.
سرهنگ نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، متهمان پس از شناسایی طعمه خود، او را به بهانه كار سوار ماشین كرده و با تهدید به سمت ارومیه برده و آنجا گروگان گرفته‌اند.