پسران بد تحریریه

پسران بد تحریریه


باور بفرمایید در میان روزنامه‌نگاران اهل قلم و علم و فضلیت و دانش هستند كسانی كه می‌توانند به یك اتفاق ساده بند كنند و درباره گزارش‌هایی كه نوشته‌اند، اطلاعات كافی در اختیار نگارنده این ستون قرار ندهند! چرا؟ چون قبلا به اندازه كافی، در ستون پشت صحنه به آنها توجه نشده و مورد بی‌مهری قرار گرفته بودند!
قهر كردن لزوما رفتاری منتسب به یك جنسیت خاص نیست ولی حتما می‌تواند به مسائل دیگری به‌جز آنچه بهانه می‌شود، ارتباط داشته باشد یا دست‌كم ما ترجیح می‌دهیم این طور فكر كنیم كه پسرهای گروه از اوضاع نابسامان این روزها زودرنج شده‌اند. حق دارند از وضعیت حقوق و این حرف‌ها كه بگذریم از دیروز برف و بنزین و اینترنت هم بلای جان شده‌اند؛ به‌خصوص اینترنت كه برای روزنامه‌نگار جماعت حكم هوا را دارد و حتی می‌توان گفت هوا را از من بگیر، اینترنت را نه! اجازه بدهید شرح پشت صحنه را به‌جای ابتدا، از انتهای این چهار صفحه شروع كنیم.
گزارش صفحه 12 درباره فیلمی است به نام «مامور مخفی» كه علی رستگار برایمان نوشته و از دایره‌المعارف ذهنی‌اش حسابی برداشت كرده تا نكات جالبی به بهانه نقد این فیلم از سینمای رژیم صهیونیستی به دست بدهد.
همان‌طور كه می‌دانید یا همین حالا حدس زده‌اید، فیلم ضد ایرانی «مامور مخفی» محصول سینمای رژیم صهیونیستی است. این فیلم داستانی دارد درباره نفوذ این رژیم به مركز هسته‌ای كشورمان و در گزارش رستگار ضمن ارائه نقد فنی، محتوایی و مضمونی این فیلم، قیاسی از سینمای ایران و سینمای رژیم صهیونیستی ارائه شده كه جذابیت‌های خاص خودش را دارد و از كسی برنمی‌آید جز یك خبرنگار خوش‌‌حافظه خوره فیلم!
صفحه 11 به گزارشی از جشنواره فیلم رشد اختصاص پیدا كرده كه كار ساناز قنبری است و شما را با زیر و بم این جشنواره آشنا می‌كند. افتتاحیه این جشنواره، كاركرد آن، اهداف و برنامه‌هایش از جمله اطلاعاتی است كه درباره جشنواره رشد در گزارش خانم قنبری دستگیرتان خواهد شد.
در صفحه 10 یك مهمان داریم، همكارمان علی‌آقای مظاهری كه در صفحه آخر روزنامه قلم می‌زند، برایمان درباره طاهره صفارزاده نوشته است. سالروز تولد این بانوی فرهیخته بهانه‌ای شد كه مظاهری دست به گوشی بشود و با خیلی‌ها تماس بگیرد و با آنها فقط درباره ویژگی‌های شعری و زبانی بانو صفارزاده و نه سایر وجوه ادبی و شخصیتی ایشان گفت‌وگو كند. از میان تمام كسانی كه مظاهری با آنها تماس گرفت محمدعلی بهمنی، فیض شریفی و اسماعیل امینی جواب تلفن را دادند و حاصل این تماس‌ها گزارشی است كه در صفحه ادبیات و هنر در دسترس شماست.
صفحه 9 اما به گزارشی درباره كتاب «جام‌جهانی در جوادیه» اختصاص دارد كه در جشنواره كتاب فرانكفورت در بخش اقتباس معرفی شد و همین بهانه فرصتی بود برای معرفی بیشتر و دقیق‌تر این كتاب. شرحش را همین جا بخوانید.