چشم‌انتظاری به‌سر رسید

کتاب تازه سیدمهدی شجاعی منتشر شد

چشم‌انتظاری به‌سر رسید

حتما با نام با سید‌مهدی شجاعی آشنا هستید. نویسنده‌ای كه سال‌هاست به عنوان خالق بخشی از زیباترین‌ نثرهای ادبی و حس‌برانگیز در حوزه ادبیات دینی شناخته می‌شود و كتاب‌های متعددی را هم در این فضا منتشر كرده است. نثرهایی به غایت ساده و البته عاشقانه كه بسیاری از آنها دهه‌هاست كه در میان نسل جوان به عنوان آثاری جدایی‌ناپذیر از زندگی و احساس آنها به شمار می‌آید و تجدید‌ چاپ‌های متعدد آن نیز گواهی بر این مدعاست.
استاد كه در سال‌های اخیر بیشتر در حوزه فیلمنامه و داستان‌ و رمان فعالیت داشته است، به‌تازگی كتابی را در همان‌ گونه نثرهای غبطه‌برانگیز قدیمی خود و با عنوان «چشم‌انتظاری» روانه بازار كتاب كرده است. مجموعه‌ای تازه از نثرهای عاشقانه شجاعی با موضوع انتظار كه حتما برای مخاطبانش جذاب خواهد بود.
اگر طالب اطلاعات بیشتر از محتوای كتاب هستید، باید خدمت‌تان عرض كنیم كه نثرهای كتاب چشم‌انتظاری اغلب نثرهایی كوتاه و در عین حال بسیار شوق‌برانگیز است. شجاعی تمامی آنچه می‌توان در قالب كلام برای ایجاد حس‌برانگیزی و خلق احترام میان خود و مخاطب نسبت به امام غایب (عج) به كار برد را در جان این متن‌ها ریخته است. بر همین اعتبار آنچه در این اثر با آن روبه‌رو می‌شویم نه یك متن احساس‌برانگیز صرف است كه نویسنده سعی كرده احساس و احترام و نیز بینش و آگاهی دینی نسبت به امام زمان (عج) را با هم تلفیق و با زیباترین شكل ممكن در متن بگنجاند.
این متون از سوی دیگر با حجمی كوتاه و در فصولی متعدد ارائه شده است. راز این كوتاه بودن را می‌توان در تأثیر آنی آنها جست‌وجو كرد و وقت كمی كه برای خوانش آن می‌بایست صرف كرد و البته فرصت مغتنمی كه پس از این خوانش كوتاه مدت به شكلی بسیط در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد تا بتواند درباره آنچه از مقابل چشمانش گذشته است، در ذهن خود به تفكر بپردازد و به آن بیندیشد. چشم‌انتظاری به همین اعتبار كتابی است اندیشیدنی و نه خواندنی صرف و تلاش نویسنده در تولید متونی كه در كنار احترام برانگیزی توامان چنین حسی را نیز در مخاطب خود برانگیزد، بسیار ستودنی است.
كتاب در كنار متن، با اتفاق گرافیكی ویژه‌ای نیز همراه شده است. فرزاد ادیبی كه پیش از این در بسیاری از آثار منتشر شده در كتاب نیستان و آثار سید‌مهدی شجاعی شاهد هنرنمایی او بوده‌ایم، با قطعی متفاوت و بدیع و شمایلی كه تلفیقی از هنر خطاطی و گرافیك به شمار می‌رود؛ این كتاب را طراحی و صفحه‌آرایی كرده است و بخشی از مهم‌ترین عبارات هركدام از فصول كوتاه و متعدد كتاب را با هنر خود پیش چشم مخاطبان این كتاب چشم‌نوازتر كرده است. كتاب نیستان چشم‌انتظاری را در 116 صفحه با جلد سخت و قیمت 79000 تومان منتشر كرده است.