قصور دكتر زیبایی، دختر جوان را خانه‌نشین كرد

قصور دكتر زیبایی، دختر جوان را خانه‌نشین كرد

دختر جوان بعد از تزریق ژل برای از بین بردن خطوط خنده چهره‌اش از سوی پزشك كرجی از ناحیه لب دچار آسیب شد و شدت صدمات به دختر جوان او را خانه‌نشین كرده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، چندی پیش دختر 27 ساله‌ای با حضور نزد محمد‌حسین سرمدی، بازپرس شعبه 25 ویژه جرایم پزشكی دادسرای كرج از مرد پزشكی كه با تزریق ژل از بین بردن خطوط خنده بالای لب، وی را دچار مشكلاتی كرده بود، شكایت كرد.
 شاكی به بازپرس پرونده گفت: مدتی بود كه خط‌های خنده روی چهره‌ام زیاد و باعث بروز ناراحتی برایم شده بود. 6ماه درصدد بودم با یافتن پزشكی كه در زمینه از بین بردن این خطوط فعالیت دارد به مطبش بروم تا مشكلم را درمان كند. سرانجام در اینستاگرام  متوجه فعالیت  پزشك 36 ساله در محله گوهردشت كرج شدم. زمانی كه تصاویر عكس‌های بیمارانش كه خطوط خنده‌شان را او با تزریق ژل از بین برده بود نگاه كردم  كارش را پسندیدم و تصمیم گرفتم با توجه به قیمت مناسبی او برای این درمان از بیمارانش می‌گیرد، به مطبش بروم. چند جلسه به مطبش در كرج  رفتم و او بعد از بررسی‌های لازم و آزمایش اعلام كرد كه فرمت چهره‌ام به گونه‌ای است كه به‌راحتی می‌تواند  خطوط خنده را بردارد و هیچ‌گونه مشكلی در چهره‌ام به‌ویژه در لب من ایجاد نمی‌شود. با اطمینانی كه این پزشك مرد به من داد قبول كردم كه او مرا درمان كند.
دختر جوان ادامه داد: چند هفته بعد از خانه‌ام در شمال تهران  به مطب او در محله گوهردشت كرج  آمدم. چند ساعتی  او در مطبش  كار درمانی كرد. بعد از اقدامات درمانی او به من گفت بعد از چند ماه شرایط چهره‌ام  بهتر می‌شود. زمانی كه مرد پزشك به من گفته بود سپری  شد، اما بعد از آن  علاوه بر این‌كه چهره‌ام بهتر نشد، بلكه دوباره خطوط خنده بر چهره‌ام ظاهر شد. همچنین تزریق ژل به محل‌های خطوط خنده باعث شد لبم دچار افتادگی و چهره‌ام مثل افراد سكته‌كرده شود.  شرایط به گونه‌ای شده بود كه به خاطر بدفرم شدن لب و چهره‌ام نمی‌توانستم  از خانه بیرون بروم. چند بار به مطب مرد پزشك رفتم كه هر بار مدعی بود چند وقت دیگر شرایط لبم بهتر می‌شود و نباید نگران  باشم، اما  با گذشت مدت زمانی نه‌تنها شرایطم بهتر نشد، بلکه افتادگی لبم بیشتر و  باعث بروز مشكلات جسمی و روحی برایم شد.
 همزمان با شكایت دختر جوان، با دستور قضایی تحقیقات درباره ابعاد این پرونده آغاز شد. زمانی كه این پزشك به دادسرا احضار شد و مورد تحقیق قرار گرفت، ادعا كرد: كارم برای از بین بردن خطوط خنده شاكی را به‌درستی انجام دادم و نمی‌دانم چرا لب او بعد از تزریق ژل دچار آسیب شده است. چرا كه افراد دیگری را كه مشکل مشابه داشتند درمان كردم و برای آنها اتفاقی نیفتاده و نمی‌دانم چرا فقط این شاكی دچار مشكل شده است.
در ادامه تحقیقات مرد پزشك در برابر اتهام ایراد صدمه بدنی غیر‌عمدی ناشی از قصور پزشكی قرارگرفت. بنابراین هیات سه نفره از كمیسیون پزشكی قانونی موضوع را بررسی كرد تا میزان قصور مرگ پزشك در این ماجرا مشخص شود كه آنها مدتی پیش نظر دادند مرد پزشك قصور كرده كه شاكی دچار آسیب  شده است. در ادامه تحقیقات قضایی قرار شد مرد پزشك طبق نظریه كمیسیون پزشكی قانونی به شاكی دیه بپردازد، اما مرد پزشك به نظریه هیات سه‌نفره اعتراض كرد كه قرار شد یك هیات پنج‌نفره از كمیسیون پزشكی قانونی دوباره این پرونده را بررسی و نظر خود را اعلام كنند.