قتل به‌خاطر 300 هزار تومان

عامل سرقت مرگبار در محله خانی‌آباد دستگیر شد

قتل به‌خاطر 300 هزار تومان

دزد سابقه‌دار كه شش سال زندان او را ادب نكرده بود، بعد از آزادی دوباره سرقت‌هایش را آغاز كرد. متهم در جریان سرقت تلفن‌همراه پسر 17 ساله، او را با ضربه چاقو كشت. کارآگاهان پلیس 17 روز بعد از قتل، قاتل را شناسایی و در خانه‌اش دستگیر کردند. متهم اعتراف کرد پس از آزادی از زندان با همدستی دوستش در خیابان‌های پایتخت گوشی‌قاپی می‌کردند. سارق حرفه‌ای در تحقیقات اولیه مدعی شده است مقاومت پسر نوجوان در برابر سرقت باعث شده با چاقو ضربه‌ای به قلب قربانی سرقت بزند.

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت
 23 و 30 دقیقه 13 آبان امسال قتل پسر 17 ساله‌ای به نام ابوالفضل یوسفی به بازپرس مرادی، كشیك قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. با دستور قضایی تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران آغاز و در جریان تحقیقات معلوم شد كه پسر نوجوان بر اثر اصابت چاقو به قلبش زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان شهدای هفتم تیر به دلیل شدت خونریزی فوت شده است.
تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به محل جنایت در كوچه چهل و یكم در 20 متری ماهان شهرك شریعتی خانی‌آباد اعزام شدند. با تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد كه پسر نوجوان قربانی سرقت گوشی تلفن‌همراهش شده و قاتل و همدستش با موتورسیكلتی كه بدون پلاك بوده از محل فرار كرده‌اند.
ماموران برای یافتن ردی از قاتل فراری و همدستش دوربین‌های مغازه‌های اطراف محل جنایت را بازبینی كردند و توانستند تصویر متهم به قتل را‌ - كه 40 ثانیه بعد از ورود مقتول به كوچه محل زندگی‌اش او را تعقیب كرده و با حمله به وی تلفن‌همراه او را دزدیده و فرار كرده - به دست آورند.
احتمال سابقه‌دار بودن قاتل و همدستش وجود داشت كه همین باعث شد ماموران تصاویر به دست آمده را با تصاویر مجرمان سابقه‌دار ثبت شده در پلیس آگاهی تهران تطبیق دهند كه در ادامه تصویر دزد سابقه‌داری به نام سهیل را به دست آوردند كه در زمینه سرقت و زورگیری فعالیت داشت و تصویر او به همان دزد جنایتكار شبیه بود.
دستگیری قاتل
او و همدستش تحت تعقیب پلیس بودند تا این‌كه با گذشت 17 روز از قتل پسر نوجوان، سرانجام شامگاه پنجشنبه 30 آبان امسال در خانه‌ای در یكی از شهرستان‌های غرب استان تهران شناسایی و بازداشت شد. متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و بعد از ساعاتی تحقیقات و گفته‌های ضد و نقیض سرانجام سكوت خود را شكست و به قتل پسر نوجوان اعتراف كرد.
جزئیات قتل
متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: به خاطر سرقت و زورگیری‌هایم دستگیر شده و بعد از محاكمه در دادگاه به تحمل شش سال حبس و رد مال محكوم شدم. به سختی رد مال‌ها را پرداختم، چند ماه پیش شش سال حبسم پایان گرفت و از زندان آزاد شدم. چون سابقه‌دار و معتاد به شیشه بودم كسی به من كاری نمی‌داد و دوباره تصمیم گرفتم برای تامین هزینه زندگی و خرید شیشه سرقت كنم. بعد از چند هفته سراغ یكی از دوستان سابقه‌دارم به نام شاهین رفتم و موضوع را به او گفتم و خواستم كمكم كند گوشی‌قاپی كنیم كه قبول كرد. دو نفری با یك موتورسیكلت در محله‌های تهران تردد كرده و با تعقیب افرادی كه در حال مكالمه در خیابان بودند، گوشی‌های تلفن را می‌قاپیدیم.
 متهم به قتل ادامه داد: گوشی‌های دزدی را فروخته و پول آن را تقسیم می‌كردیم. شامگاه 13 آبان امسال هم با موتورمان در تردد بودیم تا سوژه‌ای برای سرقت پیدا كنیم كه آخر شب در حوالی كوچه چهل و یكم در خانی‌آباد پسر نوجوانی را دیدیم كه گوشی به دست در حال وارد شدن به كوچه است. از موتور پیاده شدم و پشت سر او راه افتادم. خواستم گوشی را سرقت كنم كه مقاومت كرد. من هم با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار كردم. روز بعد از طریق دوست دیگرم متوجه مرگ آن نوجوان شده و پنهان شدیم. گوشی را 300 هزار تومان فروختیم.
 با اعتراف سهیل، همدست او نیز دستگیر شد و به همراهی با او در سرقت گوشی‌قاپی اعتراف كرد. متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات برای رازگشایی از جرایمشان ادامه دارد.


فقط قصاص می‌خواهیم
معصومه سجادی، مادر داغدیده ابوالفضل به خبرنگار جام‌جم گفت: پسرم آن شب برای خرید شارژ تلفن‌همراهش، زغال و خوراكی به مغازه مقابل كوچه‌مان رفته بود كه دیگر بازنگشت و از سوی سارق بی‌رحم به قتل رسید. از آن شب تاكنون فقط آرزویم این بود كه تا قبل از چهلم پسرم قاتل او بازداشت شود. انگار خدا صدای ناله‌هایم را شنید. پنجشنبه همزمان با هفدهمین شب كشته شدن پسرم از سر مزار او به خانه بازگشتیم كه از اداره پلیس آگاهی با شوهرم تماس گرفتند و اطلاع دادند كه قاتل پسرمان را گرفته‌اند. باورمان نمی‌شد كه قاتل بازداشت شده، اكنون روح پسرم با دستگیری قاتلش به آرامش رسیده است. من و شوهرم برای عامل جنایت، قصاص در محلی كه پسرم به قتل رسید را از مرجع قضایی می‌خواهیم.