پرسرعت‌ترین اینترنت جهان در چین

پرسرعت‌ترین اینترنت جهان در چین


وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام كرد تاكنون ۱۱۳ هزار دكل مخابراتی 5G در سراسر چین راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری میلادی به ۱۳۰ هزار دكل برسد.
به گزارش ایرنا، میائو وی روز پنجشنبه در آیین گشایش رسمی اجلاس جهانی نسل پنج مخابرات (5G) در پكن افزود: در حال حاضر بیش از ۸۷۰ مشترك در چین از اینترنت نسل پنج استفاده می‌كنند.
او عنوان كرد: 5G به عنوان فناوری پایه و كلیدی نقش مهمی در ارتقای نسل جدید فناوری‌های مخابراتی و اطلاع رسانی، توسعه اقتصاد دیجیتال و تلفیق آن با اقتصاد واقعی دارد. نشست جهانی نسل پنج مخابرات سال ۲۰۱۹ به ابتكار شهرداری پكن، كمیسیون ملی توسعه و اصلاحات، وزارت علوم و فنون و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از روز چهارشنبه در پكن برپا شد.
اینترنت نسل پنجم یا همان 5G كه امروز زبانزد مردم در اقصی نقاط دنیاست در حال ایجاد تحولی شگرف در سراسر جهان است. استفاده از این فناوری پیشرفته از عرصه ارتباطات، خودروهای هوشمند و لوازم الكترونیك گرفته تا بخش‌های بهداشتی و پزشكی و همچنین آموزش و پرورش، در واقع باب تازه‌ای از پیشرفت و انقلابی در عصر نوین ارتباطات ایجاد می‌كند.این فناوری به تدریج با گسترش خود دست كم می‌تواند ۲۲میلیون فرصت شغلی ایجاد كرده و جهان را بیشتر مرتبط و نزدیك به ۱۲هزار میلیارد دلار به اقتصاد دنیا تزریق می‌كند.