فضای مجازی رضوی می‌شود

فضای مجازی رضوی می‌شود


هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی قرار است با حضور هشت شبكه اجتماعی داخلی آخرین خبر، پروفایل، تماشا، نماشا، آپارات، خبر فوری، روبیكا و چهارخونه با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و به‌ویژه امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود.
محمدحسین اسماعیلی، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دبیر جشنواره روز گذشته در نشست خبری این رویداد گفت: آثار منتشر شده در نرم افزار‌های هشت‌گانه باید با هشتگ‌های «رضا جان»، «امام رضا(ع)» و «امام رئوف» در قالب‌های عكس و فیلم منتشر شوند. او همچنین تولید محتوا بر‌اساس فرهنگ جمهوری اسلامی، حمایت از نرم افزار‌های داخلی، استفاده مناسب فرهنگی از فضای مجازی را از مهم ترین ویژگی‌های جشنواره رضوی برشمرد و یادآور شد وجود مرقد امام رضا (ع) در كشور یك ظرفیت فرهنگی است كه باید از آن بهره‌مند شد و این جشنواره تلاش دارد با توجه به ظرفیت‌های فضای مجازی، از این دو ظرفیت بهره ببرد.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین درباره نحوه ثبت نام در این جشنواره توضیحاتی را ارائه و عنوان كرد، ثبت نام از طریق تارنمای این جشنواره امكان پذیر است‌.  به گفته اسماعیلی، آخرین مهلت ارسال آثار برای هفتمین جشنواره رضوی اول به‌همن امسال است و مراسم اختتامیه ۲۶ به‌همن در استان قزوین برگزار می‌شود.
محمدصادق افراسیابی، دبیر تخصصی هفتمین جشنواره رضوی نیز در سخنانی از ظرفیت‌های هشت شبكه اجتماعی این جشنواره سخن گفت. او تصریح كرد: این شبكه‌ اجتماعی هر كدام با توجه به ظرفیت‌هایی كه دارند در این جشنواره شركت‌ كرده‌اند و علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند با هشتگ‌های یاد شده در این رویداد شركت كنند.
او گفت: نرم افزار چهارخونه جنبه تجاری و امكان فروش اثر نیز در آن وجود دارد. طبیعتا شبكه‌های آپارات، تماشا و نماشا فیلم‌محور و «پروفایل» عكس و متن محور است. شبكه‌های خبر فوری و آخرین خبر نیز این امكان را فراهم می‌كنند تا مخاطبان عكس و فیلم مورد نظر خود را برای حضور در جشنواره ارسال كنند.