«سوپرمن» سیاه برمی‌گردد!

آیا سری ششم فیلم‌های سوپرمن تماشاگران را شگفت زده خواهد كرد؟

«سوپرمن» سیاه برمی‌گردد!

حالا كه بتمن قصد دارد یك‌سری ماجراجویی تازه روی پرده سینما راه بیندازد، چرا رقیب قدیمی‌اش سوپرمن بیكار بنشیند؟! در شرایطی كه تهیه‌كنندگان مجموعه اكشن ابرقهرمانانه «بتمن» در شرکت برادران وارنر به‌دنبال تولید سری جدید این فیلم با بازی رابرت پاتینسن هستند، گروه دیگری از تهیه‌كنندگان همین شرکت پرونده مجموعه «سوپرمن» را باز كرده و قصد ساخت سری جدید آن‌را دارند! از داخل شرکت خبر می‌رسد كه بحث تولید سری جدید ماجراجویی‌های بتمن به صورت جدی در بین مدیران برادران وارنر شروع شده و حتی كار تا انتخاب بازیگر نقش سوپرمن هم جلو رفته است، اما آنچه احتمالا باعث تعجب و شگفتی طرفداران داستان‌های مصور ابرقهرمانانه و شخصیت سوپرمن خواهد شد، نام بازیگری است كه این روزها زیاد در داخل شرکت و در دفتر رؤسای آن دیده می‌شود: مایكل بی جردن!

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، شاید باور‌كردنی نباشد، اما باید باور كرد. این بازیگر رنگین‌پوست سینما طی هفته گذشته حداقل دو دیدار خصوصی با مدیران برادران وارنر داشته و محور اصلی بحث، بازی او در نقش سوپرمن ابرقهرمان بوده است. مدیران كمپانی در این چند روز سكوت را بر انتشار بیانیه ترجیح داده و در رابطه با این خبر، چیزی را تایید یا تكذیب نكرده‌اند. ظاهرا برادران وارنری‌ها چندان از پخش این خبر در رسانه‌های گروهی و شبكه‌های اجتماعی خوشحال و خشنود نیستند. این عدم خشنودی دو دلیل دارد؛ دلیل اول این كه بحث‌ها با جردن هنوز به نتیجه نهایی و قطعی نرسیده و دلیل دوم این كه شرکت قصد داشته برای انتشار خبر این همكاری یك‌سری زمینه‌سازی كند.
 خوشحالی  زودهنگام
هنوز معلوم نیست پیشنهاد حضور جردن در نقش بتمن از سوی كدام‌یك از طرفین داده شده است. با این وجود، نزدیكان به این بازیگر می‌گویند او از این بابت بسیار خوشحال است و از حالا خودش را در لباس مرد پرنده‌ای سیاره كریپتون می‌بیند. این در حالی است كه انتخاب یك بازیگر سیاهپوست برای ایفای نقش سوپرمن، یك چالش سخت و (شاید) دردسرساز برای مدیران برادران وارنر است. در نسخه اصلی داستان مصور سوپرمن به معرفی این شخصیت افسانه‌ای پرداخت، آخرین نوزاد سیاره كریپتون كه به زمین فرستاده می‌شود سفیدپوست بود.
آیا تماشاگرانی كه طی چهار دهه گذشته شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی چون مت ریوز و هنری كاویل در نقش ابرقهرمان عینك به چشم محبوب خود بوده‌اند، حاضر به پذیرش یك بازیگر سیاه پوست به جای او هستند؟ در یك سال اخیر، در دو فیلم «بلك پنتر» و نسخه كارتونی «مرد عنكبوتی» تماشاگران با ابرقهرمانانی سیاهپوست ملاقات و دیدار كرده‌اند. هر دو فیلم با استقبال بسیار خوب تماشاگران روبه‌رو شده و همین نكته، تهیه‌كنندگان و فیلمسازان را جذب ساخت فیلم‌هایی ابرقهرمانانه با محوریت یك شخصیت رنگین‌پوست كرده است. به باور شرکت‌‌های فیلمسازی (و حتی منتقدان) تماشاگران سینما این روزها آماده پذیرش تغییرات تازه در داستان و حال و هوای فیلم‌های كمیك استریپی را دارند و مخالفتی با حضور ابرقهرمانی رنگین‌پوست در نقش اصلی این فیلم‌ها نمی‌كنند.
جی جی آبرامز می‌آید؟
در همین حال، نام جی‌جی آبرامز برای كارگردانی قسمت اول سری جدید سوپرمن شنیده می‌شود. این خبر می‌تواند تا حد زیادی درست باشد. از یك طرف، او قرارداد همكاری پنج ساله با برادران وارنر دارد و از سوی دیگر، او متخصص احیای داستان فیلم‌های دنباله‌دار است و خودش خیلی دوست دارد با آنها همكاری كند. البته در حال حاضر سوپرمن جدید نه فیلمنامه‌ای دارد و نه بازیگر و كارگردانی! جردن هم كه قرارداد بازی در چند فیلم مختلف را دارد و جدول كاری‌اش شلوغ و پر است. به همین دلیل، شاید تماشاگران سینما و دوستداران سوپرمن مجبور باشند برای دیدن قسمت جدید فیلم سوپرمن مدتی صبر كنند.
بحث حضور مایكل بی جردن در قسمت جدید سوپرمن در شرایطی بمب خبری شده، كه هنری كاویل چند روز قبل در اینستاگرام خود صحبت از ادامه حضورش در نقش سوپرمن در فیلم‌های بعدی آن كرد. از قرار معلوم، او و تهیه‌كنندگان فیلم چندان با هم هماهنگ نیستند و با یكدیگر تبادل اخبار و اطلاعات نمی‌كنند! كاویل سال 2013 برای اولین بار لباس سوپرمن را به تن كرد و در كل، در سه قسمت سری دوم این مجموعه فیلم ظاهر شد. معلوم نیست او قرارداد بازی در فیلم سوپرمن دیگری را هم دارد، یا حرف‌های اخیرش در حد یك اظهار نظر و اظهار علاقه بوده است. او ایفای نقشی را در سوپرمن به عهده گرفت كه قبل از او توسط چند بازیگر دیگر بازی شده بود.
این نقش اولین بار در سال 1948 و توسط كرك آلین بازی شد. او سال 1950 در دومین فیلم سوپرمنی‌اش ظاهر شد. جورج ریوز در سال 1951 جای او را گرفت. سومین سری این اكشن كمیك استریپی كه معروف‌ترین مجموعه فیلم سوپرمنی هم به حساب می‌آید، با بازی كریستوفر ریو ساخته شد. ریو در فاصله سال‌های 1978 تا 1987 در چهار قسمت این مجموعه فیلم ایفای نقش كرد. براندون روث در سال 2006 لباس سوپرمن را به تن كرد تا به احیای داستان این مجموعه پرطرفدار بپردازد. اما تماشاگران استقبال زیادی از او نكردند و او جای خودش را به كاویل داد.