تجلیل از سرمایه‌های رسانه ملی در «چهل تیكه»

تجلیل از سرمایه‌های رسانه ملی در «چهل تیكه»


«چهل تیكه» ضمن خاطره‌بازی با هنرمندان محبوب كشور، از سرمایه‌های هنری رسانه ملی تجلیل می‌كند.
به گزارش جام‌جم، الهام حاتمی تهیه‌كننده هر سه فصل چهل تیكه درخصوص ایده اولیه برنامه، گفت: زمانی كه از شبكه نسیم برای تهیه كنندگی برنامه دعوت شدم، ایده اولیه به این شكل بود كه تصاویر آرشیوی در كنار توضیحاتی از آن پخش شود. به نظرم این ایده می‌توانست شكل و شمایل متفاوت تری پیدا كند و هر برنامه را با یك قصه متفاوت پیش ببریم.
وی با ابراز خشنودی از اعتماد مدیران شبكه برای در اختیار گذاشتن این فرصت خوب، ادامه داد: چهل تیكه تا امروز مسیر سخت و طولانی را طی، اما به مرور زمان رشد كرد، هویت یافت و امروز جایگاه خود را میان بینندگان تلویزیون پیدا و مخاطبان بسیاری را با خود همراه كرده است.
حاتمی در خصوص تغییر مجری برنامه چهل تیكه در فصل جدید گفت: دو فصل نخست، خانم الهه پرسون مجری خوب و توانمند رادیو و تلویزیون اجرای برنامه را به عهده داشت. در فصل جدید با توجه به تغییر رویكردهای برنامه، به اجرای متفاوت تری می‌اندیشیدم. شخصی كه حال و هوای آن سال‌ها را درك كند و خاطره باز باشد. در عین حال طنازی و جذابیت‌های بیانی اش مخاطبان را همراه كند. انتخاب من، محمدرضا علیمردانی بود. او بسیار با استعداد، مسؤولیت پذیر و همراه بودنش برای هر برنامه سازی، اتفاقی مثبت و خوشایند است.
تهیه‌كننده چهل تیكه با اشاره به دكور زیبا و خاص فصل سوم گفت: دكور، هویت برنامه است، طراحی دكور بسیار زمان برد. بارها ایده‌ها توسط پیمان قانع طراحی شد تا این كه دكور ساختارشكنانه، سفید و زیبای برنامه كه محصول یك فكر مشترك بود، خلق شد. طراحی دكور به گونه‌ای است كه بی هیچ توضیحی از جانب مجری، قصه خود را روایت می‌كند. همنشینی صدای زیبای عطاا... كاملی در تیتراژ آغازین، حال و هوای دهه 60 و كودكی را به مخاطب القا می‌كند و این قطعا بهترین معرفی برای برنامه است.