گزارش كارشناس اسلحه كلید معمای قتل دوست قدیمی

گزارش كارشناس اسلحه كلید معمای قتل دوست قدیمی

مرد جوان كه به دلیل اختلافات مالی با نقشه قبلی دوست خود را با شلیك گلوله از پای درآورده بود، در حالی در دادگاه مدعی خودكشی دوستش شد كه كارشناس اسلحه این ادعا را رد كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، دی97 ماموران گشت در جاده جاجرود متوجه خروج یك وانت پیكان از جاده و رفتار راننده مشكوك شدند. زمانی كه ماموران خود را به ماشین رساندند، دیدند كه سرنشین خودرو تیر خورده و راننده از ماشین پیاده شده و در حال تماس گرفتن با اورژانس است. راننده كه جمشید نام دارد، در اولین توضیح به ماموران گفت: «در ماشین با دوستم نشسته بودیم كه او ناگهان سلاحی از جیبش درآورد و اقدام به خودكشی كرد.»
مرد مجروح به نام حمید كه هنوز جان در بدن داشت و هوشیار بود، با این‌كه از شدت درد توان صحبت نداشت، با حركت سر حرف‌های جمشید را تكذیب كرد و بعد با دست به جمشید اشاره و تلاش كرد به ماموران بفهماند جمشید به او شلیك كرده است. ماموران همین سوال را از او پرسیدند كه آیا دوستت به تو شلیك كرد؟ و او باز با حركت سر تایید كرد.
امدادگران اورژانس حمید را به بیمارستان رساندند، اما او جان خود را از دست داد و رسیدگی به پرونده قتل او در دستور كار پلیس قرار گرفت.
جمشید، تنها مظنون پرونده، در بازجویی به قتل اعتراف كرد و به ماموران گفت: «از مدتی قبل با حمید دوست شده بودم. او كار تاسیسات ساختمان انجام می‌داد و من كابینت‌ساز بودم. حمید ماشین داشت و من از او خواستم با هم سر كار برویم و او قبول كرد. كم‌كم رفت و آمد خانوادگی پیدا كردیم و زمانی كه حمید در محل ما در مهرآباد رودهن خانه خرید، من برایش كابینت ساختم و خوشحال بود كه با ما همسایه شده است. همان موقع بود كه من برای پول پیش خانه ده میلیون تومان كم آوردم و از حمید كمك خواستم. او گفت چون تازه خانه را خریده دستش خالی است و برای همین از پدرخانمش برای من ده میلیون تومان پول قرض كرد. مدتی گذشت و حمید به من گفت موعد سررسید پول طبق قرار قبلی‌مان رسیده و پدرخانمش پولش را می‌خواهد. اما من توان پرداخت پول را نداشتم و حمید من را تحت فشار قرار می‌داد. برای همین نقشه كشیدم با تهدید سلاح از او رسید بگیرم و وانمود كنم پول را به او داده‌ام.»
سپس او در مورد روز حادثه گفت: «آن روز وقتی وارد جاده جاجرود شدیم، سلاح را درآوردم و او را تهدید كردم. حمید مقاومت می‌كرد و راضی نمی‌شد به من رسید بدهد. من هم سه گلوله به او شلیك كردم. بعد با اورژانس و یكی از دوستانمان تماس گرفتم و سعی كردم موضوع را خودكشی حمید جلوه دهم.»
با اعتراف متهم و شكایت اولیای دم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری ارجاع شد. روز گذشته طرفین پرونده در جلسه رسیدگی حاضر شدند و در ابتدای جلسه پدر و مادر حمید به عنوان اولیای دم پرونده تقاضای قصاص متهم را كردند. همچنین پدر حمید به عنوان قیم دو فرزند خردسال مقتول از سوی آنها هم تقاضای قصاص كرد.
سپس متهم در دفاع از اتهام مباشرت در قتل عمد گفت: «اتهام قتل عمد را قبول ندارم. آن روز حمید در كنار من نشسته بود كه ناگهان اقدام به خودكشی با سلاح كرد.»
او در توضیح گفت: «حمید تازه خانه خریده بود و مشكل مالی داشت. با پدرش تماس می‌گرفت و از او كمك می‌خواست اما پدرش به او كمك نمی‌كرد. برای همین با من درد دل كرد و گفت دیگر از این زندگی خسته شده‌ام. می‌دانستم كه از مدت‌ها قبل سلاح تهیه كرده و آن روز یكدفعه دیدم كه سلاح را درآورد و به خودش شلیك كرد.»
در این قسمت از دادگاه كارشناس اسلحه در مورد نحوه شلیك گلوله‌ها گفت: «با توجه به نحوه ورود گلوله تیراندازی خودزنی نبوده است».
دادگاه پس از شنیدن دفاعیات متهم و وكیل او ختم جلسه دادرسی را اعلام كرد. رای پرونده بعد از مشورت قضات صادر خواهد شد.