احضار چند مربی و مدیر به دادگاه

نتیجه تحقیق و تفحص مجلس اعلام شد

احضار چند مربی و مدیر به دادگاه



مجلس شورای اسلامی از سال 1396 گزارش تحقیق و تفحص خود را درباره فساد در فوتبال آغاز كرد. بعد از نزدیك به دو سال این گزارش كامل و به شعبه نهم بازپرسی دادسرا رفت. این گزارش بیشتر روی فعالیت‌های اقتصادی و مالی دو باشگاه زوم كرد. همچنین درباره عملكرد بعضی مدیران، مربیان و همینطور دلالان بررسی‌های دقیق صورت گرفت.
 خبرنگاران و اهالی رسانه هم از این تحقیق مصون نماندند و پای عده‌ای از آنها هم به پرونده باز شد. حالا خبرهای تكمیلی‌تر حكایت از آن دارد كه ظرف هفته‌های آینده بیش از 30 چهره ورزشی یا مرتبط به ورزش باید در شعبه نهم بازپرسی دادسرا تهران حاضر شده و بابت تخلفاتی كه داشته اند توضیح دهند. یكی از نمایندگان مجلس هم در گفت‌وگو با جام‌جم درباره جزئیات این پرونده گفت: «تا زمانی كه موضوع در دادسرا مطرح و علنی نشده است، اجازه نداریم اسم كسی را بیاوریم. ولی نزدیك به 37 نفر در این پرونده تحقیق و تفحص باید پاسخگو باشند. چند مربی، چند مدیر و چند بازیكن از جمله آنها هستند. بعضی پیشكسوتان فوتبال هم درگیر پرونده شده‌اند. تعدادی از اهالی رسانه هم باید در دادگاه حاضر شوند.»
روز گذشته قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو فراكسیون ورزش هم این احضارها را تایید كرد و در برنامه سلام صبح بخیر شبكه سوم سیما گفت: «گزارش این پرونده مرداد 96 در مجلس ارائه و اصل آن در قالب شش جلد پرونده كه 1370 صفحه سند هم ضمیمه آن است توسط كمیسیون اصل 90 مجلس تهیه و به قوه قضاییه ارسال شد و اكنون در شعبه نهم بازپرسی دادسراست. در این پرونده به موضوعات مختلفی اشاره شده است.»