از سرعت عمل تا بالا بردن دانش موسیقی مخاطبان

در آستانه 25 سالگی رادیو پیام به سراغ مدیران این شبکه رفتیم

از سرعت عمل تا بالا بردن دانش موسیقی مخاطبان

به مناسبت سالروز تاسیس شبكه رادیویی پیام در 12 آذر 73 روزنامه جام‌جم پای صحبت‌‌های مدیران این شبكه رادیویی نشست و از كسب جایگاه مطلوب این شبكه رادیویی در بین مخاطبان رسانه ملی در 25 سال گذشته پرسید.
همچنین حمید شاه‌آبادی در دورهمی برنامه‌سازان رادیو پیام كه به مناسبت ۲۶سالگی تاسیس شبكه رادیویی پیام برگزار شد، درباره این شبکه گفت: رادیو پیام رادیویی است كه بیشتر مردم از آن استفاده می‌كنند و دلیل حضور من در این دورهمی، قدرشناسی و تشكر از زحمت‌های دوستان و همكاران در رادیو پیام است، تشكر ویژه از آقای ملازاده دارم كه در این مدت كوتاه كارهای خاصی انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: از جمله این كارها می‌توان به همین پویش‌ها اشاره كرد، اگر می‌خواهیم حال و هوای مردم را بهتر كنیم باید از مهم‌ترین سرمایه‌های سرزمین پهناور ایران استفاده كنیم، چراكه ایران مملو از مردم خونگرم، اقوام و قومیت‌های گوناگون گویش‌ها و لهجه‌های مختلف با آداب و سنت‌های متنوع است و شما تلاش كردید با پویش راهی شویم، مردم را با جای جای ایران آشنا كنید.
شاه‌آبادی عنوان كرد: برنامه‌سازان رادیو پیام با توجه به ماموریت این شبكه كه گزیده گفتن و تولید قطعات كوتاه است، بایستی آشنا باشند چراكه ما در حوزه رادیو پیام مسابقه ویژه‌ای برای تهیه‌كنندگان داریم و آنها باید بیشتر از ساختارهای نوین استفاده كنند.


پویشی برای تعامل بیشتر
مریم رستمی، مدیر طرح تولید شبكه پیام وآوا از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در طرح و تولید می‌گوید: وظیفه اصلی این واحد تأمین نظارت و ویراستاری مطالب شبكه پیام است .
تولید برنامه كوتاه مدت كه پیش از این در رادیو پیام بنابر ساختار گذشته مرسوم نبوده است، از ماه مبارك رمضان سال 97آغاز شد. ساخت آنونس‌های متناسب با تقویم (ملی، مذهبی ) مانند دفاع مقدس، عید قربان، اربعین، محرم و 13 آبان... از دیگر وظایف این واحد است.
راه‌اندازی پویش‌های مختلف جهت تعامل بیشتر با مخاطب از دیگر اقداماتی است كه این مهم از 22 بهمن سال گذشته با پویش «چهل قاب چهل خاطره» آغاز شد. در این پویش‌ها از مخاطبین درخواست ارسال عكس به رادیو نمای رادیو پیام صورت می‌گیرد كه خوشبختانه با استقبال خوب مردم مواجه شده است. پویش‌های «مادرمن»، «معلم من»،«راهی شویم» و...
از جمله آنهاست.


افزایش مهارت‌های شنیداری
تورج توانا، مدیر پخش و تولید می‌گوید:براساس آخرین ابلاغ ریاست محترم رسانه ملی، دكتر علی‌عسكری، ماموریت اقدام به لحظه در خصوص وقایع و اتفاقات و آخرین اخبار روز را در دستوركار خود قرار داد و از نوروز 1398 با پوشش به لحظه اخبار سیل عظیم در بیشتر نقاط كشور و اطلاع‌رسانی به لحظه و تغییر به‌سرعت كنداكتور برنامه‌های نوروزی خود، مأموریت جدیدی را آغاز کرد تا با ساخت برنامه‌های جذاب و كوتاه مدت خود در دنیای پر رقابت رسانه‌ای امروز همچنان اثرگذار عمل کند و آرمان رسیدن به رسانه تراز و مطلوب را محقق گرداند. رادیو پیام در 25 سالگی خود با به‌كارگیری نیروهای جوان و خلاق در بخش‌های تهیه‌كنندگی و گویندگی در سایه هدایت پیشكسوتان رادیو توانست در زمانی كه امكان استفاده از بازنشستگان مقدور نبود دوره‌ای جدید را تجربه کند.