بخشش قاتل ترقه باز در روز تولد شهید دلاور

قاتل در سه شنبه آخر سال به جای ترقه بازی باید کارهای فرهنگی کند

بخشش قاتل ترقه باز در روز تولد شهید دلاور

پسر جوانی که شش  سال قبل در شب چهارشنبه سوری با پرتاب نارنجک مامور پلیس را به شهادت رسانده بود، پای چوبه دار بخشیده شد.
به گزارش خبرنگار جام جم،  آرش 18 ساله
 بیست و هفتم اسفند سال 92 به اتهام قتل ستوان دوم " هادی جوان دلاور" دستگیر شد. او پس از دستگیری دربازجویی های اولیه گفت:  شب چهارشنبه سوری بود که با دوستانم برای تفریح و آتش بازی به خیابان نواب رفته بودیم که با دیدن ماموران پا به فرار گذاشتیم. در حال فرار، تلفن همراهم دست یکی از ماموران افتاد و نتوانستم آن را بگیرم. به همین دلیل عصبانی شدم  در حوالی محله نواب تعدادی مامور را دیدم و نارنجکی به سمت آنها پرتاب کردم که به سر یکی از مامورها برخورد کرد. بعد از ارتکاب جرم به سمت قهوه خانه گریختم که دستگیر شدم.
در ادامه پرونده برای اولین بار در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد و در آن جلسه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم، آرش بر خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد و گفت در جریان حادثه حضور نداشته است. هیئت قضایی بعد از شور، قتل را شبه عمد تشخیص داد و متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد. رای دادگاه با اعتراض اولیای دم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما قضات دیوان بعد از بررسی، حکم دادگاه را نقض و پرونده را برای رسیدگی دوباره به این شعبه همعرض ارجاع دادند.
آرش سال 94 برای دومین بار محاکمه و به قصاص محکوم شد. حکم بعد از ارسال به دیوان به دلیل عدم حضور نماینده دادستان نقض و بار دیگر برای رسیدگی دوباره ارجاع داده شد.
پسر جوان در سومین دور رسیدگی به
پرونده اش در دفاع از خود گفت:  آن شب برای تفریح به خیابان نواب رفته بودم که ناگهان صدای انفجار آمد. بعد از آن بود که شاگرد قهوه خانه از من خواست به داخل مغازه بروم.نمی دانم چرا شاهدان پرونده ، شهادت دروغ داده اند و
گفته اند من نارنجک را به سر مامور پلیس زدم.
در پایان هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم با توجه به اظهارات و شواهد موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کرد. این رای در دیوان عالی کشور تائید شد .  و در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شده بود، 11 آذر امسال و همزمان با روز تولد این شهید ناجا، پدر و مادرش با حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قاتل را بخشیدند. برادر این شهید به خبرنگار جام جم گفت: پدر و مادرم با خدا معامله کردند و برای رضای خدا از خون شهید گذشت کردند. این بخشش بدون دریافت دیه بود و فقط یک شرط برای قاتل تعیین کردند. بر اساس این شرط قاتل باید هر سال در شب سه شنبه آخر سال برای پیشگیری از حوادث این شب ، کارهای فرهنگی انجام دهد تا شاهد حوادث مرگبار در این شب نباشیم.