یك روز معمولی معمولی معمولی

یك روز معمولی معمولی معمولی

  سخت است آقا! سخت! این‌كه نوشتن پشت صحنه درست در روزی به تو واگذار شود كه هیچ اتفاق قابل وصف و بامزه و بانمكی در تحریریه نیفتاده و صرفا همین‌طور صدای تایپ و خوردن انگشت‌های مشتی خبرنگار روی صفحه كلید است كه چپ و راست به گوش می‌رسد. البته اگر نخواهم دروغ گفته باشم صدای معاون سردبیر هم دارد به گوش می‌رسد كه سر میز گروه رسانه رفته و دارد درباره كرباسچی و بودجه و توییت علیز صحبت می‌كند. ربطش با خودتان! كمی آن طرف‌تر از آن سوی تحریریه هم صدای همهمه‌طوری از میز ورزشی بلند است كه خب واضح و شفاف نیست و طبعا هم نباید از ما انتظار داشته باشید كه بفهمیم دوستان دارند چه می‌گویند.
 این طرف‌تر هم دوستان گروه اجتماعی و ایران برخلاف همیشه، خیلی ساكت نشسته‌اند و با سرعت زیادی مشغول تایپ و تهیه و تدارك صفحات خودشان هستند. دقیق‎‌تر خواسته باشم بگویم صدای گاه و بیگاه «پوفففففف» یكی از بچه‌های اجتماعی هم هر از گاهی بلند می‌شود كه یحتمل به خاطر گرمای هوای داخل تحریریه باشد و درست برخلاف دیروز، هُرم سنگین هوای كسل‌كننده‎‌ای كه خیمه زده و خیال بیرون رفتن ندارد! در نهایت هم اگر پیگیر عصرانه‌های تحریریه هم هستید هم قابل ذكر است كه عصرانه امروز هم افتاده گردن یكی از معاونان سردبیر چنان كه افتد و دانید.
 و اما بعد... زینب مرتضایی‌فرد امروز ماشین حساب دستش گرفته و كلی عدد و رقم را بالا و پایین كرده و در نهایت به حدود عدد بودجه فرهنگی امسال رسیده. مرتضایی‌فرد كه دورادور بعضی گلایه‌ها و شكواییه‌ها درباره كن‌فیكون شدن بودجه فرهنگی سال 99 به گوشش رسیده بود، بعد از مقادیر معتنابهی جست‌وجو به چند عدد رسید و در نهایت هم با بالا و پایین كردن این عددها توانست بودجه پیشنهادی گنجانده شده در متن لایحه بودجه سال 99 خورشیدی دولت فخیمه جمهوری اسلامی را حدس بزند. مشروح كارآگاه‌بازی مرتضایی‌فرد را همین كنار بخوانید ببینید برای نوشتن گزارش چه كارهایی كه نكرده!
 در صفحه 11 و 12 هم در کنار رویدادهای سینمای ایران رفته‌ایم سراغ 2 اتفاق مهم سینمای جهان. اولی مربوط به فیلم پرحاشیه جوکر است که توجه همه را به خود جلب کرده و دومی هم مربوط به درگیری محیط‌زیستی لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر معروف هالیوود با یک عدد آقای رئیس‌جمهور است. این که کدام رئیس‌جمهور را هم خودتان در صفحه‌ها پیدا کنید.
در صفحه 10 هم رفته‌ایم سراغ یك اتفاق جالب در عالم كتاب و نشر.
آذر مهاجر بررسی  کرده ماجرای کتاب‌هایی را که با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده، تجدید چاپ‌های متعددی را تجربه کرده و از بازار کتاب جمع می‌شوند!