واكنش «مست عشق» به جام‌جم

واكنش «مست عشق» به جام‌جم

دو روز قبل در همین صفحه گزارشی درباره سرمایه‌گذاران فیلم «مست عشق» به كارگردانی حسن فتحی و تهیه‌كنندگی مهران برومند منتشر كردیم و از ابهام در منشا سرمایه‌گذاری این پروژه سینمایی سخن گفتیم. حالا روابط عمومی پروژه، جوابیه‌ای برای جام‌جم ارسال و بعضی توضیحات را ارائه كرده است. توضیحات روابط عمومی پروژه مست عشق را در ادامه بخوانید:
پیرو درج مطلبی در صفحه ۹ آن روزنامه مورخه ۱۷ آذرماه با تیتر «سرمایه‌گذار مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» كه حاوی طرح شبهات و برخی ادعاهای خلاف واقع بوده، ذكر نكاتی برای شفاف‌سازی ضروری است.

اساسا به نظر می‌رسد جست‌و‌جوهای نویسنده محترم مطلب مورد اشاره از دقت كافی برخوردار نبوده است. فیلم مست عشق محصول مشترك ایران و تركیه است و سرمایه‌گذاران آن دو شركت سیماریا و شركت ئی. ان. جی هستند.
شركت سیماریا، توسط سرمایه‌گذاران ایرانی در سال ۲۰۱۸ در كشور تركیه تاسیس شده و كاملا قانونی و با شماره ثبت مشخص  7700792900. besiktas  VD، به ثبت رسیده است. سیماریا با دستور كار تولید مشترك، در تركیه فعالیت می‌كند و وبسایت رسمی این شركت نیز به زودی رونمایی خواهد شد.
شركت ENG yepim medya یك شركت تبلیغاتی تركیه‌ای با شناسنامه و سابقه كاملا مشخص و متعلق به خانواده اوزال است. این شركت كه شریك ترك پروژه به حساب می‌آید، ۵۰ درصد در مست عشق سهم دارد. آدرس وبسایت این شركت، به سادگی در دسترس است كه نویسنده مطلب می‌توانست با یك جست‌و‌جوی ساده به آن دست یابد: www.engticaret.com
طبیعتا توقع از روزنامه محترم جام‌جم، ارگان سازمان صداوسیما ارائه مطالب مستند و مستدل است و طرح و انتشار شبهات اینچنین، دور از انصاف به نظر می‌آید.
به‌طور معمول مشی گروه مست عشق پاسخگویی به شایعات، شبهه افكنی‌ها و ادعاهای بی‌اساس نبوده و نیست. اما سكوت در برابر چنین حركات مشكوكی، گاه ممكن است حمل بر تایید شود و افكار عمومی را به اشتباه اندازد.
6 ــ طبعا مطابق قانون مطبوعات، نسبت به درج این توضیحات در همان صفحه و به شكل شایسته اقدام خواهید كرد.
توضیح جام‌جم: در گزارش جام‌جم هیچ اشاره‌ای مبنی بر غیرقانونی بودن یا نبودن شركت‌های مزبور نشده است. آنچه ذكر شده، صرفا «شفاف نبودن و مبهم بودن» عقبه اطلاعاتی این دو شركت است. اتفاقا اظهاراتی كه در متن توضیحات این پروژه سینمایی آمده بخش‌هایی از گزارش جام‌جم را تایید می‌كند. در متن جوابیه به وضوح اشاره شده كه از وب‌سایت شركت سیماریا به زودی رونمایی خواهد شد. ما هم در گزارش ذكر كرده بودیم
رد و نشانه‌ای از این شركت پیدا نكردیم. بماند كه با شماره تلفن‌های ثبت شده در استانبول كه دامنه simarya.com با سفارش آنها ثبت شده هم تماس گرفته بودیم كه به نتیجه‌ای ختم نشد.
نكته دیگر آن كه طبق آنچه در توضیحات روابط عمومی پروژه آمده، 50 درصد سهام مست عشق متعلق به شركت سیماریاست. همچنین طبق بخش دیگری از این جوابیه، این شركت توسط سرمایه‌گذاران ایرانی تاسیس شده است. با این حال هنوز سوال اصلی گزارش قبلی جام‌جم بدون پاسخ مانده كه سرمایه‌گذاران ایرانی این شركت چه كسانی هستند؟ امیدواریم دست‌اندركاران این پروژه سینمایی در پاسخ به این سوال هم شفاف عمل كنند.
در نهایت این كه جام‌جم همواره خود را حامی فرهنگ و هنر و هنرمندان دانسته ولی در عین حال شفافیت را هم سرلوحه كار رسانه‌ای خود قرار داده است. بر همین مبنا هم آمادگی دارد در صورت توضیحات و اطلاعات بیشتر، پذیرای اطلاعات تكمیلی دست‌اندركاران این مجموعه سینمایی باشد.