سلام  ای آفتابی روشن

سلام ای آفتابی روشن

  شب قبل را كه خوابیدیم فكرش را نمی‌كردیم صبح روز بعد كه دیروز باشد، این‌چنین خورشید سایه لطفش را روی تهران بگستراند. لاجرم میرداماد و تحریریه جام‌جم هم از این روز صاف و آفتابی با هوای پاك و نسیم سرد پاییزی بی‌نصیب نبود. اجمالا كه سطرهای این ستون در حال نگارش است، بخش زیادی از فضای تحریریه به لطف نور خورشید، حسابی روشن و دل‎‌باز شده و حسابی روزهای دلگیر ابری چند روز قبل را تلافی كرد. خلاصه كه الان كه دیروزِ امروز باشد، خیلی اوضاع بر وفق مراد است.
 و اما بعد... اجازه بدهید از همین صفحه شروع كنیم. بخشی از صفحه امروز ما بر‌‌می‌گردد به گزارشی كه 17 آذرماه درباره سرمایه‌گذارهای پروژه سینمایی «مست عشق» منتشر كردیم. حالا هم روابط‌عمومی پروژه جوابیه‌ای برایمان فرستاده و درباره بعضی نكاتی كه در گزارش منتشر كرده بودیم، توضیحاتی داده‌اند. ضمن این كه از پاسخگویی عوامل ممنون و متشكر هستیم، ولی خب توضیحاتی داشتیم كه در زیر همین جوابیه ذكر كرده‌ایم كه خواندنش خالی از لطف نیست.
 ساناز قنبری خبرنگار پرتلاش سینمایی گروه در صفحه 11 سینمایی امروز رفته سراغ گفت‌و‌گو با عبدا... باكیده. قضیه از این قرار است كه كانون كارگردانان سینمای ایران در ضمن برنامه‌ای می‌خواهد از این كارگردان سینما و تلویزیون تقدیر كند. قنبری هم فرصت را مناسب دیده و رفته سراغ باكیده و یك گپ و گفت مفصل را با او ترتیب داده. گفت و گوی پرتیتری كه انصافا تیتر گرفتن از آن برای هر كسی مشكل بود.
 آذر مهاجر دیگر خبرنگار گروه هم كه سند حوزه كاغذ و كتاب را به نام خود زده و بعضی از گزارش‌هایش حسابی سر و صدا به پا كرده امروز رفته سراغ سوژه‌ای كه این روزها حسابی سر و صدا به پا كرده. احتمالا شما هم در جریان یك اثر هنری هستید كه یكی پیدا شده و یك موز را روی دیوار چسب زده و 120 هزار دلار فروخته. راست یا دروغ می‌گویند یكی هم پیدا شده كه این پول را داده و موز را خریده و خورده. حالا مهاجر هم رفته سراغ این كارهای مثلا هنری و بررسی كرده كه آخر چرا؟! اگر یادتان باشد مهاجر چند وقت قبل هم گزارشی رفته بود در همین مایه‌ها به بهانه سنگ توالتی كه در خانه هنرمندان در معرض فروش قرار گرفته بود. خلاصه كه گزارش امروز مهاجر را هم بخوانید كه احتمالا حرف‌های بامزه و با نمكی در آن رد و بد شده.
 در ادامه می‌خواستیم صفحه 12 را برای شما ارائه كنیم كه دوستان صفحه‌آرا از اتاق فرمان اشاره می‌كنند ستون تمام شده و بقیه مطلب را گرد كن! پس تا فردا!