بمب‌های نفتی!

بمب‌های نفتی!


بمب‏ها چند وقتی می‎شود كه بیشتر اغذیه‌فروشی‌ها را تسخیر كرده‎ است. نكته قابل تامل در این میان اما قیمت‎ این بمب‎هاست. قیمت‏های بمب‎ها بسیار پایین است. این درحالی است كه حجم مواد غذایی كه در آنها استفاده شده، بسیار بالاست. قانون ساده ریاضی می‎گوید كه هزینه بمب‎ها هم باید بالا برود. در انتهای كار اما همه چیز به شكل دیگری تغییر می‎كند. بر روی حجم بالای همبرگر، ژامبون‎‌، كوكتل‎‌، قارچ‏‌، كاهو‌ و حتی گوجه‌هایی كه در این نوع از ساندویچ‎ها استفاده می‎شود، لایه عظیمی از پنیر آب شده، ریخته می‎شود و پنیر همه چیز را می‎پوشاند. نقش پنهان‎كاری را در واقع پنیر ایفا می‎كند. به این ترتیب نمی‎توان فهمید كه همبرگرهای فریز شده، تاریخ انقضای‌شان چه زمانی بوده است. برگرهایی كه كیفیت مرغوبی هم ندارد و بعضا از گوشت مرغوبی هم در تولید آن استفاده نشده است. مشكل بعدی در مواد غذایی اولیه، ژامبون‌ها و كوكتل‎ها هستند كه از كارخانه‏های نامعتبر خریداری می‎شوند تا هزینه‎های اولیه تولید را كاهش دهد. سبزیجاتی كه در بمب‌ها استفاده می‎شود، خوب شسته نمی‎شود و در مكانی نامناسب هم نگهداری می‎شود. سیب‌زمینی‎ها با روغن‎های چند بار استفاده شده و در ظرف‎هایی كه شاید ماه‎ها تمیز نشده‏، سرخ می‏شود. همه اینها از نظر صنعت غذایی، ایراد دارد. موضوع مهم دیگر اما وجود پنیر است. خارج از این كه پنیر ارزش غذایی پایین و چربی بالایی دارد، رستوران دارها از پنیر با كیفیت هم استفاده نمی‌کنند. پنیر باكیفیت، پنیری است كه از شیر طبیعی  تولید شود. حال سوال این است كه در بمب‎ها كه حجم زیادی از آن‎ را هم پنیر تشكیل می‎دهد از پنیر باكیفیت استفاده می‎شود؟ بهترین پنیر در بازار قیمت‎ بالایی ‌دارد.
 حال پنیری كه حجم بالایی از بمب‎ها را هم تامین می‎كند، چه قدر قیمت دارد؟ پنیر از خانواده چربی است و برای بیمارانی كه مشكلات قلبی و عروقی دارند، مناسب نیست. كیفیت پایین هم صدمات بیشتری خواهد داشت. پنیر جزو كالاهای لوكس در صنعت غذایی به حساب می‎آید و این كالای لوكس در بمب‌هایی استفاده می‎شود كه قیمت پایینی دارند!
 نكته مهمی دیگری كه در فست فودها و به خصوص در بمب‎ها باید به آن دقت كرد، وجود نمك پنهان است كه در صنعت غذایی به آن توجه ویژه می‎شود.
 ژامبون، برگر، كوكتل و هر ماده دیگری كه در بمب‎ها استفاده می‎شود، نمك دارند و سس‎های مخصوصی هم كه استفاده می‎شود، حاوی نمك است. ‌همه اینها با هم، كیفیت غذایی بمب‎ها را كاهش می‎دهد.
 حال سوال اینجاست كه آیا منطقی است كه یك كالای لوكس كه برگر، ژامبون و پنیر پیتزا دارد، این قدر ارزان به فروش برسد؟ پاسخ در كیفیت پایین مواد غذایی نهفته است.