استیلی: فقط یك انتظار دارم؛ با تیم امید همكاری كنند

استیلی: فقط یك انتظار دارم؛ با تیم امید همكاری كنند

 حمید استیلی سرمربی تیم امید ایران ماه‌هاست كه با حال و احوال بازیكنان و حواشی این تیم دست‌و‌پنجه نرم می‌كند و حالا باید خود را مهیای اردوهای بعدی و رساندن تیم به المپیك كند. شرایط سختی كه البته یك سوی آن خوشبختی و صعود به المپیك و سمت دیگرش می‌تواند عدم راهیابی به این تورنمنت جهانی و انتقادات سرسختانه باشد. تیم امید طی ماه‌های گذشته وضعیت چندان خوبی نداشته و بازیكنانش نتوانستند به اندازه كافی موفق عمل كنند اما استیلی نسبت به آینده امیدوار است.
او می‌گوید: «ما دست از تلاش برنمی‌داریم. برای صعود به المپیك و كسب موفقیت حتی یك روز را از دست نمی‌دهیم. مدام در حال برنامه‌ریزی و آنالیز بازیكنان و همچنین هماهنگی با بخش‌های مختلف هستیم تا بتوانیم عملكرد تاثیرگذاری داشته باشیم. من و همكاران وضعیت بازیكنان را رصد می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم نكته‌ای از دیدمان مخفی بماند.»
او اضافه كرد: «همین الان اطلاعات همه بازیكنان، برنامه اردوها و كمپ‌ها و حتی وضعیت فعلی تك‌تك ملی‌پوشان آماده است و می‌دانیم سایر رقبای ما چه برنامه‌هایی دارند. البته نمی‌خواهیم خودمان را با آنها مقایسه كنیم چون شرایطمان شبیه به آنها نیست اما در این مدت تمام تلاش‌مان را به كار گرفتیم تا بهترین وضعیت ممكن را قبل از اعزام تیم به تایلند بسازیم.»
 تیم فوتبال المپیك ایران در مرحله نهایی انتخابی المپیك 2020 توكیو در سخت‌ترین گروه ممكن قرار گرفت و كره‌جنوبی، چین و ازبكستان كه همگی در بهترین وضعیت خود قرار دارند و ده‌ها اردوی ریز و درشت را پشت سر گذاشته‌اند، را در گروه خود می‌بیند. استیلی در این باره افزود: «به هر حال این قرعه‌ای است كه برایمان رقم خورده اما نباید ناامید باشیم. ما بازیكنان بسیار خوب و قدرتمندی در تیم‌مان داریم كه تعدادی از آنها در اروپا بازی می‌كنند و برخی نیز در تیم‌های خودشان، ستاره هستند. به‌تازگی برنامه خودمان را هم اعلام كردیم و لیست بازیكنان به AFC ارسال شده تا مشكلی از این‌بابت نداشته باشیم. یك اردو و دو بازی تداركاتی در قطر در پیش داریم و در نهایت 23 نفر را با خودمان به تایلند می‌بریم. بازیكنان هم در شرایط خوبی قرار دارند و غیر از دفاع راست، تقریبا در پست‌های دیگر مشكلی احساس نمی‌كنیم. ما باید با قدرت و روحیه بالا وارد رقابت‌ها شویم و بتوانیم از نام فوتبال ایران دفاع كنیم.»
 سرمربی تیم امید ادامه داد: «مطمئن هستم و شك ندارم كه باشگاه‌ها وضعیت ما را درك می‌كنند. شاید یكسری نگرانی در مورد برخی بازیكنان تیم امید كه از باشگاه‌ها دور می‌شوند، برای مربیان به وجود بیاید اما طبق برنامه‌ریزی‌هایی كه ما انجام داده‌ایم، بازیكنان دعوت شده به اردو قبل از بازى‌هاى هفته شانزدهم دوباره به باشگاه‌های خود برمى‌گردند و می‌توانند تیم‌ها را همراهی كنند اما بعد از این هفته تا پایان مسابقات لازم است باشگاه‌ها از نفرات خودشان چشم‌پوشى كنند و اجازه بدهند تمرینات ما به منظور آماده‌سازى تیم شكل بگیرد. البته ظرفیت‌هاى قانونى هم در این مورد وجود دارد اما بین همكاران این‌گونه مسائل مطرح نیست و همه ما با تعامل دوستانه كار را دنبال مى كنیم. باردیگر این موضوع را تاكید می‌كنم كه اطمینان دارم همكاران من در همه باشگاه‌ها كنار تیم امید می‌مانند و به ما در این شرایط حساس كمك خواهند كرد. همه آنها از دوستان من هستند و مصلحتی كه برای تیم امید به وجود آمده را درك می‌كنند.»
استیلی در نهایت گفت: «من همیشه در كنار مربیان باشگاهی بودم و با اكثر آنها در مورد وضعیت بازیكنان در تماس هستم. فدراسیون و كمیته ملی المپیك و سایر ارگان‌ها هم به‌خوبی از ما حمایت می‌كنند. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد اما از همكاران خودم در همه باشگاه‌ها انتظار كمك و تعامل با تیم امید را دارم. بالاخره این تیم هم متعلق به ایران است و برای سربلندی و موفقیتش، همه باید دست به دست هم بدهیم. انتظار دارم تمام باشگاه‌ها به كمك‌مان بیایند تا در كنار هم بتوانیم صعود دوباره به المپیك را تجربه كنیم و قدرت فوتبال‌مان را به آسیا به اثبات برسانیم.»
 تیم امید ایران 6 تا 18 بهمن در این مسابقات شركت می‌كند و از میان 16 تیم آسیایی سه تیم به همراه ژاپن كه میزبان المپیك 2020 به شمار می‌رود، راهی این تورنمنت می‌شود. گفتنی است المپیك 2020، آخرین باری است كه فوتبال را پوشش می‌دهد و پس از آن، هرگز تیم‌های فوتبال راهی المپیك نمی‌شوند.