ماجراهای بامدادی استراماچونی و استقلال

ماجراهای بامدادی استراماچونی و استقلال

 پول باشگاه استقلال برای پرداخت به استراماچونی در ایتالیا و در بانک سپه آماده شد اما این مربی نرفت تا پولش را بگیرد؛ اما چرا؟ این سوالی است که هم در ذهن مسئولان استقلال نقش بسته و هم در ذهن طرفداران این باشگاه. ساعت 4.5 بعد از ظهر روز دوشنبه چک این مربی برای پرداخت به استراماچونی در ایتالیا آماده شد، یعنی حدود ساعت 14 بعد از ظهر به وقت رم. با وجود آنکه استقلالی‌ها از استراماچونی درخواست کردند به بانک سپه در رم برود و پول خود را در قالب چک 159 هزار یورویی دریافت کند ولی او از این کار سرباز زد و در پیام آخری که برای مسئولان استقلال فرستاد گفت: «لطفا پولم را به حسابم در پراگ (پایتخت جمهوری چک) منتقل کنید!»
این درخواست استراماچونی با تعجب مسئولان باشگاه استقلال روبه‌رو شد چراکه اعتقاد داشتند او می‌داند چنین چیزی غیرممکن است. یکی از مسئولان استقلال روز گذشته به خبرنگار ما گفت: «نزدیک بانک سپه ، بانکی ایتالیایی است. ما نمی‌توانیم پول را به آن بانک منتقل کنیم چون بلوکه می‌شود آن‌وقت ایشان ناگهان گفته باید پول را به حساب من در پراگ واریز کنید. نمی‌دانیم چرا از روز اول چنین چیزی نگفته بوده. احساس می کنیم قصد دارند ما را بازی دهند.»
این خبر را روز گذشته نظری جویباری معاون سابق باشگاه استقلال هم تائید کرد. او که با مسئولان این باشگاه رابطه بسیار نزدیکی دارد، درباره آخرین شرایط پرداخت پول استراماچونی گفت: «به نظر من ایشان با توجه به رفتاری که داشته، آب پاکی را روی دست استقلالی ها ریخته و عملا نشان داده نمی خواهد به این تیم بازگردد. پول برای او نقد بوده. خودش خبر دارد که ایران به خاطر تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند پولی به حساب کسی منتقل کند. بنابراین به علم به این موضوع درخواست جدیدش را کرده و گفته پول را برایم در پراگ واریز کنید. چرا ایشان روز اول چنین درخواستی نداشت؟ به نظرم ایشان نمی خواهد برگردد و این چیزها را بهانه می‌کند.»
 بیانیه باشگاه؛ بیانیه خداحافظی؟
استقلالی‌ها پیش از این اظهارنظرها اما بیانیه‌ای منتشر کردند که فحوای آن نیز از نظر عده ای، پایان کار با استراماچونی بود. در این بیانیه که بامداد روز دوشنبه در کانال رسمی استقلال منتشر شد، آمده بود: «صبح روز دوشنبه مطالبات ایشان طی یک فقره چک ( بانک مرکزی ایتالیا) در وجه سرمربی تیم استقلال صادر و به شخص استراماچونی اعلام شد تا برای دریافت چک به شعبه بانک و یا محل سفارت مراجعه نماید. صدور این چک که کلیه مراحل قانونی را طی نموده، سریع‌ترین راه ممکن در شرایط کنونی برای پرداخت مطالبات ایشان از طریق مکانیسم بانکی است. این اقدام در جهت اعلام حسن نیت برای حل و فصل مشکل سرمربی محترم استقلال از طرق قانونی انجام شد، اکنون انتظار می‌رود ایشان با مراجعه به بانک، چک مطالبات خود را دریافت با بازگشت به ایران هدایت تیم استقلال را در دست بگیرند.»
 تجمع هواداران استقلال
مقابل وزارت ورزش
حدود 400 هوادار تیم استقلال پیش از ظهر دیروز با حضور مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان، خواستار رسیدگی به وضعیت این باشگاه شدند. این تماشاگران كه خواستار بازگشت استراماچونی به این تیم هستند، با در دست داشتن نوشته‌هایی از وزارت ورزش و جوانان انتقاد كردند.