تاریخچه قوی در سریال‌سازی

تاریخچه قوی در سریال‌سازی


 اگر تمام آنهایی كه به ارائه محتوای سمعی-بصری برای مخاطبان رادیووتلویزیون دست می‌زنند حواسشان باشد كه برای مردم محتوا تولید می‌كنند و نه برای دل خودشان، به سمت كارهایی خواهند رفت كه برای مردم جذابیت داشته باشد، نه این‌كه فقط كاری انجام دهند كه آنتن را پر كند و خروجی‌اش محسوس نباشد.
در تولید محتوای جذاب تلویزیونی باید از كلیشه‌های مستعمل و محدودیت‌های بی‌مورد خودداری كرد و فضایی آزاد، واقعی و گسترده فراهم نمود تا محصول نهایی به‌لحاظ جلب مخاطب، عمومی‌تر و گسترده‌تر باشد.
تاریخچه‌ای قوی در سریال‌سازی داریم و همین تاریخچه قوی است كه باعث شده بسیاری از مخاطبان، قبل از هر رسانه دیگر چشمشان به تلویزیون خودمان و محصولاتش باشد و پیش از آن‌كه بخواهند خودشان را با فضای مجازی یا شبكه خانگی سرگرم كنند به سمت و سوی رسانه ملی بیایند.
ما سابقه‌ای مفید در تولید سریال‌های طنز خوب و قوی داریم و نشان داده‌ایم هرگاه بخواهیم، می‌توانیم با ابزار طنز بسیاری از مشكلات اجتماعی را بازگو كنیم ولی گاهی هم پیش می‌آید كه متاسفانه آستانه تحمل مسؤولان نسبت به این طنزها پایین است كه نباید این گونه باشد.
برای تولید محصولات ارزنده باید فارغ از هر گونه رابطه‌بازی به سراغ كسانی برویم كه در كار خود، خلاقیت و تخصص داشته باشند و از آنها بخواهیم كه محصول اصل و نه كپی ارائه كنند. تهیه‌كنندگان كاربلد جسوری كه پای كارشان می‌ایستند به‌مراتب بهتر از آنهایی هستند كه مدام سبك سنگین کرده و درنهایت به ایده‌های تكراری بسنده می‌كنند. به كار گرفتن افرادی كه به فكر تثبیت موقعیت خود هستند و نه به فكر مخاطب، نخواهد توانست محصولات سرگرم‌كننده جذاب را پیش‌رو بگذارد و درنهایت تكرار مكررات را رقم خواهد زد؛ پس تا می‌توانیم تمركز كنیم بر سرمایه‌گذاری بر تهیه‌كنندگان كاربلد و قوی.