سایه روشن

سایه روشن

طعنه ظریف به واشنگتن در خصوص استفاده از مکانیسم ماشه
 وزیر خارجه کشورمان به توافق میان تد کروز، عضو کمیته روابط خارجی سنا و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه علیرغم خروج یکجانبه واشنگتن از برجام، واکنش نشان داد.
محمدجواد ظریف در یک پیام توییتری در این خصوص نوشت: برداشتن گام‌ بی‌سابقه برای تنبیه آنهایی که به دنبال تبعیت از شورای امنیت سازمان ملل هستند، برای این وزارت خارجه آمریکا کفایت نمی‌کند. هم‌اکنون (وزارت خارجه آمریکا) مدعی شده است  آمریکا به واسطه آنکه یکی از شرکای برجام بوده، می‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند.
وزیر خارجه ایران سپس به واشنگتن یادآوری کرد که بیش از یکسال پیش به صورت یکجانبه از برجام خارج شده است و نوشت: خبر فوری: دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) صراحتاً خیلی وقت پیش، "مشارکت آمریکا (در برجام) را لغو کرد". شرم آور است.
محمد جواد ظریف سپس تصویری از یادداشت ریاست‌جمهوری آمریکا مربوط به تاریخ هشتم می 2018 (18اردیبهشت 97) منتشر کرد که عنوان آن «لغو مشارکت آمریکا در برجام» بود. در متن این یادداشت ترامپ نوشته شده بود: وزیر خارجه آمریکا باید، با رایزنی با وزیر خزانه‌داری و وزیر انرژی، تمامی گام‌های مناسب را برای لغو عضویت و مشارکت آمریکا در برجام، اتخاذ کند.  /تسنیم
  پذیرش استعفای حجتی در هواپیما
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در آیین‌ تجلیل از خدمات محمود حجتی، وزیر پیشین جهاد کشاورزی، توضیحاتی درباره چگونگی موافقت رئیس‌جمهور با استعفای حجتی بیان کرد.حسینعلی امیری در رابطه با نحوه پذیرش استعفای مهندس حجتی توسط رئیس‌جمهور گفت: ما دکتر روحانی را در داخل هواپیما در راه سمنان قانع کردیم که با استعفای ایشان موافقت کند، دکتر روحانی فرمودند نبود مهندس حجتی در دولت یک ضایعه بزرگ و یک خسارت به بخش کشاورزی است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در جلسه‌ای که در حضور مقام معظم رهبری بودیم ایشان با اشاره به آقای حجتی به رئیس‌جمهور فرمودند من به ایشان خیلی علاقه دارم. / پایگاه اطلاع‌رسانی دولت
  توکلی: اهدای بن خرید به اعضای کمیسیون برنامه، مصداق خیانت است
رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه به رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: اهدای بن خرید به اعضای کمیسیون برنامه خلاف قانون و شرع و مصداق خیانت است.
در نامه احمد توکلی به عادل آذر آمده است: خبر تاسف‌بار کیف اهدایی دیوان محاسبات به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه حاوی ۳ میلیون تومان بن خرید از شهروند را ما نیز شنیدیم. این کار به جهات مختلف خلاف قانون و شرع است و دارای وصف مجرمانه است که مجازات آن در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی تعیین شده است. علاوه بر این پلشتی این کار که پیامبر (ص) آن را خیانت شمرده است وقتی آشکارتر می‌شود که توجه کنیم دریافت‌کنندگان، پیشنهادکننده جنابعالی برای تصدی این سمت و ناظر بر کارکرد شما هستند. نام این را چه چیزی جز رشوه می‌توان نهاد؟ از خدا بترسید و اگر از خدا نمی‌ترسید لااقل از مردم بترسید!/فارس