نیمه دوم لیگ شروع شد

پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و استقلال، امروز به مصاف حریفان می روند

نیمه دوم لیگ شروع شد

دور برگشت لیگ نوزدهم، امروز و فردا با برگزاری 8 مسابقه آغاز می شود تا یک پنجشنبه و جمعه فوتبالی را قبل از آغاز رسمی تعطیلات زمستانی شاهد باشیم. البته با توجه به برنامه سازمان لیگ، هیجان بازی های پنجشنبه به مراتب بیشتر از فرداست، چراکه تیم‌های پرطرفدار پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و استقلال امروز به مصاف حریفان خود می روند. هفته شانزدهم از ساعت 15 امروز با سوت علی صفایی در جم آغاز می شود و این هیجان تا حوالی ساعت 19 و 15 که سوت پایان بازی استقلال و ماشین سازی توسط سید وحید کاظمی به صدا در آید ادامه خواهد داشت. این‌که در پایان این 4 ساعت چه تیمی صدرنشین لیگ خواهد شد مشخص نیست. استقلال به دنبال تثبیت صدرنشینی است و سپاهان و پرسپولیس هم مترصد یک فرصت کوچک برای صعود به صدر جدول.
 پارس - پرسپولیس
15:00
قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر، امروز فرصت دارد حداقل برای یکی دو ساعت هم که شده صدرنشین لیگ نوزدهم شود. پرسپولیس زودتر از سپاهان و استقلال به میدان می رود و اگر بتواند پارس جنوبی را در جم شکست بدهد، اولین تیمی خواهد بود که از مرز
 30 امتیاز در لیگ امسال عبور می کند. تیم کالدرون با احتساب مرحله یک هشتم جام حذفی، فعلا 4 بازی متوالی را مقابل تیم‌های لیگ برتری برده و برد مقابل پارس، این تیم را در رقابت های فصل جدید، برای اولین بار به رکورد 5 پیروزی متوالی (4 برد متوالی در لیگ) می‌رساند. بازی در جم آسان نیست، اما پرسپولیسی‌ها دلخوش به شرایط این روزهای پارس هستند. فراز کمالوند، پس از هفته چهاردهم نیمکت پارس را رها کرد و حالا این تیم بدون سرمربی باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی برود. پارس، بدهکارترین تیم حال حاضر لیگ است که در 10 بازی اخیر، طعم برد را نچشیده و تا در کل نیم فصل هم فقط یک بازی را با برد به پایان رسانده است.
 تراکتور - نفت
15:30
تراکتور، تیمی که تا هفته هفتم در مکان دوم جدول قرار داشت و سایه به سایه سپاهان در کورس قهرمانی حرکت می‌کرد، حالا در شرایطی به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌رود که جایی در میان 7 تیم بالای جدول ندارد! 4 باخت و یک تساوی، روند نزولی تراکتور را از هفته هشتم کلید زد تا این تیم با از دست دادن 14 امتیاز در 5 هفته، کاملا از جمع تیم‌های بالانشین خارح شود. با این حال پرشورها به جبران امتیازات از دست رفته امیدوارند. برد مقابل فولاد در هفته پانزدهم، مرهمی بود بر نتایج ضعیفی که آنها در این هفته‌های اخیر گرفته بودند. البته ماموریت امروز تیم تبریزی دشوارتر است. تیم احد شیخ لاری، باید به طلسم 15 هفته ای نفت مسجد سلیمان در شکست ناپذیری پایان دهد. گفته می شود این بازی، آخرین حضور مهدی تارتار روی نیمکت نفت است و مشکلات سریالی تیم‌های نفتی، این بار دامن گیر تیم نفت مسجد سلیمان است. تارتار حتی
 نمی خواست نفت را در بازی با تراکتور همراهی کند اما اعلام کرد تا تعطیلات زمستانی لیگ در کنار نفت خواهد بود.
 سپاهان - شاهین
16:25
بعد از چند هفته پرفراز و نشیب و با کلی حرف و حدیث داوری و البته تساوی در 5 بازی از 7 مسابقه، سپاهان آماده است تا دوباره روی نوار برد قرار بگیرد. آنها هفته گذشته پیکان را در نقش جهان شکست دادند و حالا میزبان ضعیف ترین تیم نیم فصل اول هستند. در واقع بازی امروز مصاف یکی  از دو تیم بدون باخت لیگ است با یکی از دو تیم بدون برد لیگ. یا به تعبیر دیگر مصاف بهترین خط دفاع لیگ با بدترین خط دفاعی. شاهین نیم فصل اول را با شکست 4 بر یک مقابل استقلال به پایان برد. آنها سابقه شکست 5 بر صفر مقابل پرسپولیس و 3 بر صفر مقابل همین سپاهان را هم دارند و حالا باید در اصفهان، برای یک بازی سنگین دیگر و شاید یک باخت پرگل دیگر آماده شوند. سپاهان که بیشتر از هر تیم دیگر صدرنشین لیگ نوزدهم بوده، برای باز پس گرفتن این جایگاه، باید شاهین را شکست بدهد و چشم به نتیجه بازی استقلال و ماشین سازی بدوزد. شاید آنها همین امشب دوباره به صدر جدول برگردند.
 استقلال - ماشین سازی
17:30
بدون آندره‌آ استراماچونی در سومین هفته متوالی. استقلال باز هم سرمربی ندارد و مجبور است بدون مرد ایتالیایی، یک بازی دیگر را تجربه کند. تساوی مقابل پیکان، قهرمانی مسجل این تیم در نیم فصل اول را به حالت مشروط در آورد، اما برد پرگل مقابل شاهین بوشهر، اجازه نداد عصبانیت هواداران استقلال از شرایط مدیریتی باشگاه فوران کند. با این حال بازی با ماشین سازی شرایط متفاوت تری دارد. تکلیف استرا هنوز مشخص نیست و اگر استقلال در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهد، کسی جلودار خشم هواداران آبی نخواهد بود. ماشین از تیم‌های خوب نیم فصل اول است و الان هم در اوج دوران آمادگی قرار دارد. تیم رسول خطیبی در 5 هفته اخیر، با کسب 11 امتیاز، بهترین تیم بعد از پرسپولیس بوده و قطعا می تواند حریفی چغر برای آبی‌های پایتخت باشد.
 فراموش نباید کرد که ماشین سازی در هفته نخست لیگ، اولین باخت فصل را به استقلال تحمیل کرد و حالا آبی‌ها در این شرایط باید به فکر یک جدال انتقامی هم باشند.
 محرومان هفته شانزدهم
عادل بابا پور(مربی ماشین سازی)
علی عبدالله‌زاده (پارس جنوبی جم)
احسان حاج صفی (تراکتور)
قاسم حدادی‌فر (ذوب آهن)
مهیار جباری (سایپا)
 استقلال- ماشین
بدون نشست خبری
دو تیم استقلال و ماشین در حالی امروز در هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف هم می روند که قبل از این بازی نشست خبری برگزار شد. بعد از خداحافظی استراماچونی از استقلال نشست‌های خبری این تیم در 2 بازی گذشته برگزار نشده است و شاید به همین دلیل هم باشد که سازمان لیگ نشست خبری قبل از بازی را لغو کرده است تا رسول خطیبی هم فرصت پیدا نکند تا پاسخ خبرنگاران را بدهد.