فرصتی برای رونق گردشگری كرمانشاه

فرصتی برای رونق گردشگری كرمانشاه


كرمانشاه زیباست. تا دلتان بخواهد جاذبه طبیعی و تاریخی دارد و جان می‌دهد برای گشت و گذار... همه‌اش این نیست، كرمانشاه كلی هم بیكار دارد، اصلا صدرنشین جدول بیكاری در كشور است. حالا اگر بشود پلی بین این دو زد. بین بیكاری و ظرفیت‌های گردشگری، شاید مشكل معیشتی و اقتصادی مردم این خطه غربی و مرزی كشورمان هم حل شود. این پل می‌تواند چیزی باشد مثل یك سریال پرمخاطب و خوش ساخت كه در كرمانشاه ساخته شود و نگاه مردم را از همان قاب تلویزیون بكشاند به سمت دیدنی‌های آن سرزمین. مثلا سریال «نون خ» كه رمضان امسال به نمایش درآمد و كلی مخاطب داشت و حالا قرار است سری دوم آن برای ماه رمضان سال آینده در كرمانشاه روی آنتن برود. پخش این سریال احتمالا همزمان می‌شود با مهم‌ترین رویداد گردشگری در كرمانشاه یعنی كرمانشاه 2020 كه می‌تواند همزمان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب سرزمین فرهاد كوهكن كند.
فیلمبرداری سریال در كرمانشاه البته به خواست و همت استاندار كرمانشاه صورت گرفت. مکان‌های فیلمبرداری این سریال در روستای زیبای پریان و منطقه دینور است و گفته می‌شود به دلیل قدمتش مورد توجه كارگردان قرار گرفته.
روستای پریان قدمتی بسیار طولانی دارد و حتی نادرشاه افشار در زمان بیرون راندن عثمانی‌ها از غرب كشور مدتی را در این روستا اتراق كرده است و یكی از سرداران نامدارسپاه نادر و تعدادی از سربازان نیز از اهالی همین روستا بوده‌اند.
بافت منحصر به فرد و زیبای روستا تقریبا شبیه روستاهای منطقه اورامانات است ، با  خانه‌هایی كه سال‌هاست بدون تغییر مانده‌اند ومردمی خونگرم. همین حالا هم هر روزه تعداد بسیار زیادی از مردم شهرهای كرمانشاه و حتی استان‌های همچون همدان، تهران و ارومیه به پریان می‌آیند و از نزدیك با بازیگران این فیلم دیدار می‌كنند و هر روز كه می‌گذرد این تعداد بیشتر می‌شود.