فصل اول «ایل‌دا» به آخر می‌رسد

فصل اول «ایل‌دا» به آخر می‌رسد

تهیه‌كننده سریال «ایل‌دا» بیان كرد كه تا پایان دی
فصل اول این سریال كه به دوره قبل از جنگ می‌پردازد به پایان می‌رسد.
علیرضا سبط احمدی، تهیه‌كننده سریال ایل دا با اشاره به مراحل فعلی تصویربرداری این پروژه در خرم‌آباد به مهر بیان كرد: ما در خرم‌آباد در حال ضبط هستیم و تاكنون ۵۵ درصد تصویربرداری سریال انجام شده است و همزمان تدوین نیز پیش می‌رود.
وی ادامه داد: پوریا پورسرخ و چند بازیگر دیگر جلوی دوربین هستند و كار پورسرخ تا چند روز دیگر تمام می‌شود.
سبط احمدی همچنین توضیح داد: اواخر دی فصل اول پروژه كه به دوره قبل از شروع جنگ مربوط می‌شود به پایان می‌رسد و بعد از آن فصل دوم را شروع می‌كنیم كه در زمان جنگ تحمیلی و در مناطقی چون سپیددشت تصویربرداری می‌شود. این فصل بسیار پرهزینه تر و پر چالش و سنگین است و چند بازیگر چهره نیز به كار اضافه می‌شوند.
این تهیه كننده ادامه داد: حدود ۳۸ بازیگر چهره از تهران و ۱۱۰ بازیگر بومی از استان‌های لرستان، كرمانشاه و خوزستان جنوبی در این پروژه حضور دارند.
وی درباره هزینه‌های سریال كه در مكانهای واقعی و در دوره دفاع مقدس ساخته می‌شود، بیان كرد: باتوجه به افزایش هزینه‌های جامعه و گران شدن خدمات و هزینه‌های جاری در كل كشور در یك سال اخیر، مسلم است تمام تولیدات فرهنگی و فیلم و سریال دچار بودجه هزینه‌ای شده است. ایل دا كه سریالی پربازیگر با نفرات زیاد و امكانات بصری فراوان در منطقه‌ای كوهستانی و فضای باز كار می‌شود، با مشكلات هزینه‌ای بسیار زیاد مواجه است.
تهیه‌كننده «ساموبندری» یادآور شد: امیدواریم با همدلی و مدیریت تیمی بتوانیم كار را به پایان برسانیم؛ چراكه به مساعدت جدی مسوولان كشوری نیاز داریم تا بتوانیم از پس مشكلات پیش رو بربیاییم.
سبط احمدی در پایان گفت: هر چند صداوسیما هم تلاش می‌كند بودجه را به پروژه‌ها برساند اما درنهایت به‌سختی می‌توانیم آنها را به سرانجام برسانیم و این كمبود هزینه‌ها تاثیر بسیاری بر مطلوبیت و كیفیت آثار دارد. البته این مشكلات مالی فقط مختص فیلم و سریال نیست و همه پروژه‌های فرهنگی دچار آن هستند.