دست پُر شبكه‌های استانی صدا و سیما برای حماسه 9 دی

دست پُر شبكه‌های استانی صدا و سیما برای حماسه 9 دی

مركز آبادان
این مركز  با برنامه‌هایی از جمله حماسه بصیرت، همچنین پرداخت موضوعی در شب‌های اروند و نسیم بهمنشیر، پوشش مراسم 9 دی در شهرهای آبادان و خرمشهر، پخش فیلم‌های سینمایی و ... به بزرگداشت این روز می‌پردازد.
مركز اصفهان
در سیمای استان اصفهان ویژه‌برنامه‌هایی با عناوین اصفهان امروز، پوشش راهپیمایی روز 9 دی، گفت‌وگوی هفته و... در نظر گرفته شده است.
مركز البرز
پخش ویژه‌برنامه تلویزیونی با عنوان حماسه بصیرت به صورت زنده و مستقیم از سیمای البرز از جمله تداركات این مركز برای این روز ویژه است.
مركز اردبیل
سیمای مركز اردبیل در سایر برنامه‌های روزانه خود مانند گئجه لر (برنامه شبانگاهی)، اویم قراریم و تزه گون (برنامه صبحگاهی)، اوشاقلار آی اوشاقلار و... به تبیین حماسه 9 دی‌ماه 88 می‌پردازد.
مركز ایلام
به مناسبت حماسه 9 دی مركز ایلام نیز به پخش زنده مراسم
9 دی در شهر ایلام، همچنین پخش مستقیم حضور پرشور مردم در شبكه‌های سراسری بویژه شبكه شما از معاونت سیمای مركز، ویژه‌برنامه‌های رادیویی با حضور كارشناسان و حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای اطلاع‌رسانی مراسم، پخش گفت‌وگوی ویژه خبری، گزارش تولیدی به عنوان ایلام پیشرو می‌پردازد.
مركز چهارمحال و بختیاری
صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در روز نهم دی از ساعت
9 تا12 به صورت اجرای زنده در استودیو و همچنین انعكاس تجمع بزرگ بصیرتی میثاق با ولایت در مصلای امام خمینی شهركرد و سپس راهپیمایی در سطح شهر
از سیمای جهان بین پخش می‌شود.
مركز خراسان رضوی
سیمای خراسان رضوی با پوشش مراسم راهپیمایی ۹ دی، ضبط و پخش همایش‌ها و سخنرانی‌های مرتبط با موضوع، پرداختن به این حماسه در برنامه صبح خراسانی، سایه روشن، روز زمستان، تربت اولین شهر، برنامه دو قسمتی تقاطع استقلال، برنامه دو قسمتی نگاهی دیگر و مسیر روشن، موشن گرافیك، نماهنگ و مستند واقعه ۹ دی را برای مخاطبان استانی آماده پخش كرده است .
مركز خراسان شمالی
شبكه اترك به مناسبت 9 دی برنامه «صبحانه» ساعت
 7 و 30 دقیقه، «خانه مهر» ساعت 10 صبح، «جوان شو» ساعت 17 و 15 دقیقه و ویژه‌برنامه «شب‌های اترك» ساعت 21 را تدارك دیده است.
مركز خلیج فارس
رادیو خلیج فارس به مناسبت سالروز حماسه بزرگ نهم دی، ویژه‌برنامه روز بصیرت را تدارك دیده است كه به صورت زنده از ساعت 9تا 11 صبح از صدای خلیج فارس پخش می‌شود.
مركز خوزستان
پخش زنده مراسم اجتماع مردمی حماسه 9 دی در مصلی اهواز به تهیه‌كنندگی محمد بدری و اختصاص آیتم‌های كوتاه پنج دقیقه‌‌ای در برنامه‌های مختلف به حماسه 9 دی، پخش زیرنویس‌هایی با موضوع این رویداد مهم و اشاره به حماسه 9 دی و بصیرت و آگاهی در برنامه‌های «گلخونه» و «بیت الهنا» روز 7 و 8 دی از دیگر تمهیدات سیمای مركز است.
مركز سمنان
مركز سمنان به مناسبت 9 دی با ویژه‌برنامه «حماسه بصیرت» به صورت زنده از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه روز 9 دی‌ماه حضور گسترده مردم شهر سمنان را به تصویر خواهد كشید. برنامه‌های پرسمان، یه صبح تازه، زیر یك سقف، و... هم بخش‌هایی از برنامه خود را به این موضوع اختصاص می‌دهند.
مركز سیستان و بلوچستان
روز بصیرت عنوان ویژه برنامه 9دی این مركز است كه از سیمای شبكه استانی به صورت میزگرد با حضور كارشناسان و تحلیل‌های سیاسی روانه آنتن می‌شود. آشكار سازی ابعاد مختلف حماسه 9 دی، اهمیت و عظمت حضور مردم در راهپیمایی 9 دی، نقش نخبگان دینی وسیاسی در ایجاد بصیرت، تبیین وتعمیق پیوند ناگسستنی میان امت و ولایت، بازخوانی دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص راهپیمایی 9 دی‌ماه سال 1388 و 4 آذرماه 1398 .... محتوای برنامه‌هایی است كه در دو میزگرد 40 دقیقه‌ای، سخنرانی مناسبتی و پخش اجتماع روز بصیرت بیان می‌شود.
مركز فارس
برنامه «صبح پارسی» ساعت 7 و 40 دقیقه، «كاشانه مهر» ساعت 10 صبح، «نگاه روز» ساعت 11 و 15 دقیقه، «فارسی شو» ساعت 21 و 15 دقیقه و «روز نهم دی» ساعت 9 صبح تا 11 و 30 دقیقه از برنامه‌های سیمای فارس است.
مركز كرمان
سیمای مركز كرمان با برنامه‌های شب‌های كرمان، صبح بخیر كرمان، زندگی زیباست، تازه‌شو، در شهر، گفت‌وگوی ویژه و پخش راهپیمایی به این روز ویژه می‌پردازد. همچنین صدای كرمان با برنامه‌های رادیویی كرمان سلام، مفشو، تنفس، مدرسه عشق روز 9 دی را گرامی می‌دارد.
مركز كرمانشاه
مركز كرمانشاه با برنامه رادیویی «نیمروزی» به صورت ویژه از ساعت 9 الی 10 و با برنامه‌های تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه با حضور نماینده استان كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری آیت‌ا... محمدی عراقی در خصوص سالروز 9دی، «حماسه بصیرت»، پخش زنده راهپیمایی 9 دی به این مهم می‌پردازد.
مركز گلستان
ویژه‌برنامه روز بصیرت با موضوع حماسه
9 دی در رادیو گلستان به تهیه‌كنندگی حمید كاویانی ویژه این روز تهیه شده كه به صورت زنده و با هدف انعكاس حضور پر شور مردم در این روز بزرگ و تاریخی با پخش گزارش مردمی،
آرم و وله، گفت‌وگوی كارشناسی، سرود و ...روی آنتن می‌رود.
مركز گیلان
معاونت سیمای مركز گیلان با ویژه‌برنامه «حماسه بصیرت» در روز دوشنبه به مدت 70 دقیقه با پوشش و انعكاس تجمع مردمی در میدان شهدای ذهاب شهر رشت به تبیین بصیرت و حماسه آفرینی و حضور پرشور مردم و مسؤولان استان گیلان می‌پردازد.
مركز یزد
رادیو یزد به مناسبت سالروز حماسه بزرگ ۹ دی ویژه برنامه «حماسه ماندگار» را تدارك دیده است. این ویژه‌برنامه با هدف تبیین مفهوم بصیرت و توان تحلیل سیاسی و ارتقای سطح آگاهی نسل سوم انقلاب درباره تلاش‌های استكبار و ضد انقلاب تولید شده است كه از ساعت 9الی11صبح دوشنبه نهم دی‌ماه
به طور زنده از رادیو یزد پخش می‌شود.
مركز  زنجان
همزمان با سالروز حضور تاریخی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در حماسه نهم دیماه، صدا و سیمای مركز زنجان در قالب برنامه‌های مختلف به پاسداشت این حضور حماسی و بركات آن در تثبیت اقتار نظام اسلامی می‌پردازد. «بصیرت حماسه سی»، عنوان ویژه‌برنامه‌ای تلویزیونی است كه با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های سیاسی و اجتماعی به تبیین ابعاد برنامه‌ریزی جبهه معاند نظام اسلامی در اغتشاشات سال88 و تاثیر حضور یكپارچه مردم در دفع این فتنه می‌پردازد. این برنامه در دو قسمت45 دقیقه‌ای ساعت 19 روزهای یكشنبه و دوشنبه پخش خواهد شد.
مركز قزوین
مركز قزوین به مناسبت 9 دی؛ به پوشش مراسم ویژه این روز خواهد پرداخت كه ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در خلال برنامه رنگ زندگی به صورت زنده روی آنتن می‌رود. همچنین برنامه‌های صبحگاهی «صبح بخیر قزوین» و شبانگاهی«چهلستون»
نیز به این مناسبت می‌پردازند.
مركز كهگیلویه و بویر احمد
 سیمای شبكه استانی دنا با رویكرد تبیین اهمیت بصیرت و آگاهی‎بخشی، ولایت‎مداری و پیوند ناگسستنی امت با ولایت با ویژه برنامه «حماسه بصیرت» از ساعت 9 صبح تا پایان مراسم راهپیمایی را به تصویر می‌كشد.
مركز همدان
این مركز در حوزه سیما پوشش زنده مراسم تلویزیونی با عنوان ۹ دی و رمز ماندگار را تدارك دیده و در حوزه رادیو، برنامه میثاق، پوشش زنده مراسم و گزارش مردمی را آماده پخش كرده. در حوزه خبر نیز گفت‌وگوی ویژه خبری، پخش گزارش مردمی، پخش مستند ۹ دی و ... را در نظر گرفته است.