توكیو بدون توقف

آخرین وضعیت تیم ملی والیبال قبل از حركت به سوی انتخابی المپیك

توكیو بدون توقف

آخرین تمرین ملی‌پوشان والیبال سه‌شنبه برگزار شد. كولاكوویچ چهارشنبه را به آنها فرصت ریكاوری داد و امروز هم تمرین آنها تعطیل است. والیبالی‌ها كه آخرین شانس خودشان برای كسب سهمیه المپیك را امتحان می‌كنند جمعه‌شب راهی چین خواهند شد. ساعت 9 شب دعای یك ایران بدرقه آنها خواهد بود تا بروند بجنگند و با سهمیه المپیك برگردند.
ایران با تركیب 14 نفره
هرچند قرار بود تركیب تیم ملی دوشنبه نهایی شود اما با درخواست كولاكوویچ قرار شد بازیكنان تا آخرین لحظه در اردو بمانند. ظاهرا كولاكوویچ با روابط بین‌الملل هماهنگ كرده و ظاهرا آنها قول داده‌اند با كنفدراسیون آسیا این مساله را حل كنند. چون كولاكوویچ خواست، روابط بین‌الملل هم چراغ سبز نشان داد و به همین دلیل تركیب 14 نفره امروز مشخص می‌شود.
جای خالی فرهاد و امیر
این را هم می‌شود روی بدشانسی قائمی و غفور گذاشت. شاید خودشان هم هرگز فكرش را نمی‌كردند با مصدومیت روبه‌رو شوند و نتوانند در انتخابی المپیك حضور داشته باشند. قائمی در تمرین تیمش یعنی شهرداری ارومیه مصدوم شد و نمی‌تواند تیم ملی را همراهی كند و امیر غفور هم كه در باشگاه لوبه ایتالیا بازی می‌كند چند هفته از رقابت‌های لیگ ایتالیا را به دلیل كمر درد از دست داد تا در نهایت مشخص شود غفور هم نمی‌تواند تیم ملی ایران را در مسابقات پیش رو همراهی كند.
حریفان دور مقدماتی ایران كدام تیم‌ها هستند؟
رقابت‌های انتخابی المپیك 17 تا 22 دی ماه در جیانگمن چین برگزار می‌شود. ملی‌پوشان ایران  در دور مقدماتی با تیم‌های چین تایپه، قزاقستان و چین مسابقه دارند. جدی‌ترین رقیب ایران در این رقابت‌ها چین میزبان و استرالیا هستند. تنها راه رسیدن به المپیك قهرمانی در این رقابت‌هاست. كار بچه‌های ایران اصلا راحت نیست اما آنها بدون شك بخت نخست كسب سهمیه المپیك هستند.
خوش‌خبر: مصدومیت ذهن بازیكنان را خراب می‌كند
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی درباره سفر ملی‌پوشان به چین می‌گوید: «بعضی‌ها می‌گویند ما لیست را ارسال كرده و از فدراسیون آسیا خواسته‌ایم اسامی را منتشر نكند! این موضوع اصلا درست نیست. ما نمی‌توانیم از فدراسیون آسیا بخواهیم لیست ایران را مخفی نگه دارد.»
او این را گفت و ادامه داد: فعلا لیست ارسال نشده و روز پنجشنبه این اتفاق رخ می‌دهد. مصدومیت بازیكنان، ذهنیت بقیه را خراب می‌كند.
امیدوارم مصدومیت مسعود غلامی روی بقیه بچه‌ها تاثیر نگذارد، اما به خاطر همین سرمربی دیروز را به بچه‌ها مرخصی داد تا از نظر بدنی و ذهنی ریكاوری كنند و با بهتر شدن سرماخورده‌ها، برای آخرین تمرین درصبح امروز آماده شوند وساعت 9 فرداشب هم به چین پرواز می‌كنیم. تیم ملی جمعه‌شب (۱۳ دی) با پرواز مستقیم راهی گوانگژو می‌شود و از آنجا نیز با اتوبوس مسافت 150 كیلومتری را برای رسیدن به شهر جیانگمن، میزبان این رقابت‌ها، طی خواهد كرد.