فقدان دردناك حاج قاسم

فقدان دردناك حاج قاسم


جواد شمقدری، كارگردان سینما گفت: درست است كه از دست دادن سردار رشیدی مانند حاج قاسم سلیمانی برای ما فقدانی دردناك است اما دشمن باید بداند كه خون شهدا مسیر انقلاب را با رونق و شور و حال بیشتر گسترش می‌دهد. شمقدری همچنین عنوان كرد: در عرصه‌های فرهنگی روندی شكل یافته تا آثار ضدآمریكایی تولید نشوند!
این كارگردان در گفت‌وگو با سینماپرس ضمن ابراز تسلیت به امت ایران اسلامی افزود: ما امروز شاهد فقدان سردار بزرگی هستیم كه سال‌های متمادی در مقابل استكبار جهانی ایستاد و برنامه‌های شوم آنها را در سطح منطقه خنثی كرد. سردار سلیمانی نه‌تنها در ایران اسلامی كه در تمامی كشورهای اسلامی منطقه محافظ امت واحده اسلامی بود و همواره در طول دوران حیاتش علیه طرح‌های شوم و بیدادگری‌های مستكبران ایستادگی می‌كرد.
او ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی درصدد انتقام بودند و فكر می‌كردند با این حركت رذیلانه جبهه مقاومت اسلامی از پا خواهد ایستاد، در صورتی كه كور خوانده‌اند و قطعا این جبهه بسیار پویاتر از گذشته ادامه پیدا می‌كند؛ معرفی سریع جانشین سردار سلیمانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز یكی از نشانه‌های حركت پویای این جبهه است.
شمقدری خاطرنشان كرد: درست است كه از دست دادن سردار رشیدی مانند حاج قاسم سلیمانی برای ما فقدانی دردناك است اما دشمن باید بداند كه خون شهدا مسیر ما را با رونق، شور و حال بیشتری گسترش می‌دهد. جریان جبهه مقاومت در منطقه به فضل الهی بسیار پرتوان‌تر از گذشته ادامه پیدا خواهد كرد و دشمنان از كرده خود پشیمان خواهند گشت.
این سینماگر با بیان این‌كه اینك وظیفه یكایك هنرمندان و سینماگران است كه ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی را بیش از پیش به آیندگان بشناسانند، اظهار كرد: این باید برای مردم روشن شود كه سردار سلیمانی به دنبال چه بود و شهادت وی به چه دلیل اتفاق افتاد. هنرمندان وظیفه دارند راه سردار سلیمانی را تبیین كنند و به زندگی ایشان بپردازند و قطعا مدیران سینمایی نیز باید از هنرمندان در راستای تولید چنین آثاری حمایت ویژه داشته باشند. متأسفانه جایگاه اسطوره‌های ملی مانند سردار سلیمانی در سینمای ما كمرنگ است؛ این در حالی است كه ما به عنوان هنرمند و فیلمساز باید در پی آن باشیم كه در تولید آثار فرهنگی و هنری به این اسطوره‌ها بپردازیم.
او تصریح كرد: متأسفانه ما امروز شاهد فقدان قصه‌های ارزشمند در سینمای مقاومت هستیم و اصولا فرهنگ مقاومت دچار غربت و غفلت شده است. این مایه تأسف است كه جایگاه رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا و مدافعان حرم و... در فیلم‌ها و قصه‌ها كمرنگ است. این وظیفه هنرمندان است كه با تولید آثار فرهنگی و هنری ارزشمند چهره دشمنان خبیثی چون آمریكای جنایتكار را به مردم جهان بشناسانند.