روحانی: آمریکایی‌ها نمی‌توانند از عواقب این جنایت مصون بمانند

روحانی: آمریکایی‌ها نمی‌توانند از عواقب این جنایت مصون بمانند


رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با وی با اشاره به نقش مهم و تعیین‌کننده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تأمین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم، گفت: او حق بزرگی بر گردن ملت‌های منطقه و حتی مردم اروپا در مبارزه با داعش دارد و اگر اقدامات او علیه داعش نبود، امروز خطرات بزرگی اروپا را تهدید می‌کرد.
حسن روحانی با بیان اینکه امروز ملت ایران به خاطر جنایت آمریکا در غمی بزرگ قرار دارد، گفت: آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی یک اشتباه راهبردی بزرگ مرتکب شدند.
رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد تا همه کشورهایی که خواهان صلح و امنیت پایدار در جهان هستند در برابر این جنایت و اقدام تروریستی مواضع قاطعی اتخاذ کنند.
روحانی با بیان اینکه اهداف آمریکا از این اقدام تروریستی بی تردید محقق نشده و نتیجه‌ای معکوس برای آنها خواهد داشت، افزود: بعد از این جنایت شاهد اتحاد و همبستگی ملت ایران بیش از هر زمان دیگر بودیم و همچنین ملت ایران و عراق بیش از پیش به هم نزدیک شده اند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه که شهید سپهبد سلیمانی به دعوت دولت عراق و برای ملاقات با نخست‌وزیر این کشور به بغداد سفر کرده بود، گفت: این اقدام آمریکا نقض حاکمیت عراق، اهانت به دولت و ملت این کشور و جنایتی بزرگ و نابخشودنی علیه ملت ایران بوده است. روحانی با اشاره به مطالبه مردم ایران برای پاسخ به آمریکا خاطرنشان کرد: مسؤولیت عواقب این ترور و پیامدهای آن بر عهده دولت آمریکاست.
رئیس‌جمهور با اشاره به تأسف و تأثر آزادیخواهان و مسلمانان جهان در شهادت سپهبد سلیمانی و تظاهرات عظیم آنان در بسیاری از کشورها و حتی برخی شهرهای اروپایی، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که امروز امنیت و منافع آنها در سرتاسر منطقه با شرایط خطرناکی مواجه است و نمی‌توانند از عواقب این جنایت بزرگ مصون بمانند.