نقش هواداران در موفقیت مجیدی و استقلال كلیدی است

فریدون زندی: دلم برای ایران تنگ شده بود، آمدم

نقش هواداران در موفقیت مجیدی و استقلال كلیدی است



فریدون زندی، هافبك سابق استقلال و تیم ملی به ایران بازگشته است. او در این باره می‌گوید: «دنبال فرصت بودم تا بتوانم دو هفته‌ای به ایران برگردم. یكسری كارها دارم و از سویی دلم واقعا برای كشورم و همین‌طور دوستان و اقوام تنگ شده بود. به همین خاطر وقتی تعطیلی كوتاهی داشتیم، سریعا بلیت گرفتم و به كشورم برگشتم. دلم واقعا تنگ شده بود و آمدم.» فریدون در پاسخ به این شوخی و تاكید روی جمله معروف او كه گفته بود «من دیشب اومدم، خوش اومدم» با خنده جواب می‌دهد: «خب اولین جمله‌ای كه بعد از ورودم به ایران گفتم این جمله بود. راستش آن موقع زیاد فارسی بلد نبودم. می‌خواستم آمدم و خوش آمدم را با هم تركیب كنم كه گفتم خوش اومدم!(خنده) بعد دیدم چقدر بازخورد داشت. هنوز بعضی‌ها من را می‌بینند به شوخی این جمله را می‌گویند. رفته رفته فارسی‌ام خیلی بهتر شد و الان خیلی خوب صحبت می‌كنم و مشكلی ندارم.»
زندی درباره وضعیت استقلال هم می‌گوید: «استراماچونی مربی خوبی بود ولی به هر حال نشد همكاری ادامه پیدا كند و فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شده است. الان تیم نیاز به حمایت و آرامش دارد. فرهاد هم مربی جوانی است و نیاز به زمان دارد. كار برای او سخت است. این خیلی مهم است كه تیم نیم‌فصل دوم را چطور شروع كند. البته ثبات هم خیلی مهم است. استقلال تیم خوبی است. مجیدی هم با این بچه‌ها كار كرده. قطعا می‌تواند از با تجربه‌ها مشاوره بگیرد. من به استقلال نیم‌فصل دوم امیدوارم.»
او در پاسخ به این كه شانس موفقیت مجیدی را در استقلال چقدر می‌بیند، جواب می‌دهد: «فرهاد مجیدی در استقلال بازی كرده. به طور كامل از جو شناخت دارد. این بازیكنان را هم می‎شناسد. ولی كار در استقلال راحت نیست. این خیلی مهم است كه هواداران همراهی كنند. نقش طرفداران واقعا كلیدی است. آنها باید صبور باشند. تیم تغییرات داشته. نیمكت عوض شده. استراماچونی در استقلال موفق بود. حالا فشار زیادی روی مجیدی وجود دارد. او آدمی است كه كار می‌كند. طرفداران هم همراهی كنند تا ان‌شاءا... استقلال بتواند نتایج خوبی بگیرد.»
وضعیت نیمكت ایران هم مشخص نیست. وقتی از زندی در این باره می‌پرسیم می‌گوید: «تیم ملی دو شكست داشت كه متاسفانه خوب نبود. بعد از عملكردی كه ایران در هشت سال گذشته داشت، كسی تصور نمی‌كرد این‌طور به عراق و بحرین ببازیم ولی واقعا كار تمام نشده است. فوتبال تا دقیقه 90 ادامه دارد. امیدواریم زودتر سرمربی جدید مشخص شود چون همین حالا دیر است. بازی‌های برگشت برای ما اهمیت زیادی دارد. باید عراق و بحرین را در ورزشگاه آزادی ببریم. تیم قدرتمند و خوبی داریم. اگر مدیریت درستی روی آن صورت بگیرد قطعا به دور بعدی صعود می‌كنیم. اصل كار ما آن مرحله است.»