خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور كرد

خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور كرد

مسعود معینی‌پور، مدیر شبكه چهار سیما در حاشیه مراسم پرشكوه تشییع پیكر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، به فارس گفت: این پدیده را با پدیده پیاده‌روی عظیم اربعین سیدالشهدا(ع) مقایسه می‌كنم كه حول محور مقاومت، شهید و خون در راه خدا ریخته‌شده در قالب اتحاد و همبستگی پیش می‌آید و یك هویت دینی، اجتماعی و كلان در بستر اجتماع شكل می‌گیرد.
وی ادامه داد: نكته مهم این است كه وقتی حاج‌قاسم به عنوان معمار محور مقاومت در منطقه به شهادت می‌رسد، این همبستگی اجتماعی، هم نظریه مقاومت شهید سلیمانی و یارانش را تأیید می‌كند و هم به نوعی پاسداشت زحماتی است كه آنها متقبل شدند و هم نشان می‌دهد مقاومت می‌تواند تولد امت و شكل‌گیری هویت امتی باشد. خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور كرد و عینیت بخشید.
معینی‌پور اظهار امیدواری كرد: از رهگذر این شور، احساس، حماسه و عواطفی كه مردم نثار شهدا كردند، عقلانیت مقاومت و تشكیل امت واحده و شكل‌گیری تمدن اسلامی بتواند در ادامه آنها تداوم یابد. در حقیقت آن بحثی كه حضرت امام(ره) درباره صدور انقلاب اسلامی مطرح می‌كردند، از همین منظر پیگیری بیشتری شود و شكل بگیرد و تفكر انقلاب اسلامی بین مردم منتشر شود و جریان استكبار و نظام سلطه ذیل این اتفاقی كه رخ داده است، منكوب شود.
مدیر شبكه چهار در پایان یادآور شد: «انتقام سخت» الزاما كشته‌شدن یك نفر، چند نفر، حذف فیزیكی یا انفجار یك یا چند پایگاه نیست، بلكه می‌تواند مواجهه جدی با نظام سلطه و شكل‌گیری یك ادبیات جدید و سبك زندگی جدید، اتحاد و انسجام امت واحد اسلامی و پیگیری آرمان حاج قاسم باشد؛ در كنار عملیات‌های جنگی و اموری كه نظامیان ما باید انجام دهند. ما مردم باید با رویكرد عقلانی، ضمن تربیت نسل‌ها و انتقال معارفی كه امثال حاج‌قاسم حامل آن بودند و به خاطرش شهید شد، انتقام سخت خودمان را از این منظر بتوانیم بگیریم. ان‌شاءا... كه همگی خدمتگزار و عاقبت‌بخیر باشیم.