برای اولین بار اینجا می‌نویسم

برای اولین بار اینجا می‌نویسم


بی‌تعارف بگویم كه مدت‌ها بود معنای عرق ملی را فراموش كرده بودم. این روزها اما، با تمام غصه‌هایش وقتی كه از خواب بیدار می‌شوم دلم گرم است به یك حس خوب، به بیداری مردم ام، به همیشه بودنشان، به دستانشان، به پاهایشان و پشتم خوب قرص است به تك تك كسانی كه با جانشان معامله می‌كنند كه من و ما كنار هم آرام زندگی كنیم.
صادق علیزاده، دبیر سرویس فرهنگی یكی از همین كسانی است كه بارها ثابت كرده هر اتفاقی هم كه بیفتد تمام‌قد پشت تاریخ سرزمین مادری‌اش می‌ایستد.
آن همه گرفتاری و مشغله و البته ما را رها كرده و رفته كرمان تا كنار طیف رنگارنگی از مردم، سرباز وطن مان را تشییع كنند.
علیزاده نیست و در غیاب او وظایف زینب مرتضایی فرد سنگین تر شده. با وجود این اما، تند و تند به همه كارها می‌رسد و البته هرازگاهی هم با صابر محمدی به سر و كله هم می‌زنند تا امروز هم به شیرینی بگذرد.
امروز در صفحه 9 گزارش مبسوطی داریم از طرح جدید مجلس.
ظاهرا دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت و ساخت فیلم‌های ضد آمریكایی در دستور کار قرار گرفته و امید رحمانی در گزارشی چند و چون و لزوم اجرایی شدن این طرح را مورد بررسی قرار‌داده.
در صفحه 10 همان طور كه بارها گفته شده همكاران خوش فكرمان صابر محمدی
و آذر مهاجر هر روز كلی با هم مشورت می‌كنند تا چطور مطلب مفیدتر و البته صفحه شیك تری را آماده كنند.
 اگر خاطرتان باشد پنجشنبه هفته گذشته در گزارش تعطیلانه مطلبی درباره هوشنگ ابتهاج و قاسم آهنین جان منتشر شده بود و حالا قاسم آهنین جان پیرو آن مطلب، توضیحاتی را به جام‌جم داده كه آن را تمام و كمال در اختیار شما می‌گذاریم.
صفحه 11 را هم كه دیگر چه بگویم كه زبان قاصر است از تلاش و عشق علی رستگار و ساناز قنبری به سینما. اصلا همین عشق شان به سینماست كه باعث شده هر روز بهتر و بهتر برای شما
بنویسند.
امروز هم با توجه به حال و هوای حاكم بر كشور، علی رستگار سراغ خوانش فیلم‌هایی رفته كه به نوعی با فضای انقلاب و مقاومت در ارتباط هستند.
 از «بادیگارد» گرفته تا «23 نفر» و بسیار فیلم جذاب دیگر. پیشنهاد می‌كنم بخوانید كه اگر نخوانید از دست‌تان رفته.
در صفحه 12 هم محمدرضا كائینی گفت‌وگوی منتشر نشده‌ای با زنده یاد شهلا ریاحی داشته كه امروز و اینجا از آن رونمایی كرده است.