قرعه‌ای دیگر از سینما برای آقای موسیقیدان

پس از بزرگانی چون كیت بلانشت و هیث لجر، حالا تیموتی شالامه قرار است نقش باب دیلن را بازی كند

قرعه‌ای دیگر از سینما برای آقای موسیقیدان

حالا 13 سال از آن فیلم درخشان می‌گذرد؛ یكی از پروژه‌های مطرح درباره باب دیلن كه «من آنجا نیستم» نام داشت. فیلمی زندگینامه‌ای محصول ۲۰۰۷ با بازی شش بازیگر مختلف در نقش این موسیقیدان؛ كریستین بیل، كیت بلانشت، ماركوس كارل فرانكلین، ریچارد گر، هیث لجر و بن ویشاو. خودتان فهرست را ببینید كه چه تركیب عجیبی است. از زنده‌یاد هیث لجر تا حتی كیت بلانشت به عنوان زنی در نقش باب دیلن كه مردی است برای خودش!
حالا فكرش را بكنید با این همه بازیگر كاردرست كه آن سال در فیلم تاد هینز نقش باب دیلن را بازی كردند، چقدر كار تیموتی شالامه كه قرار است در فیلمی دیگر درباره دیلن بازی كند سخت شده است. خبر رسیده كه در فیلمی به كارگردانی جیمز منگولد كه قرار است درباره زندگی باب دیلن چهره سرشناس موسیقی آمریكا ساخته شود، تیموتی شالامه نقش این ترانه‌نویس و خواننده را ایفا ‌كند. این فیلم را - كه «الكتریكی‌شدن» نام دارد - همان سازنده «فورد در برابر فراری» خواهد ساخت. آن‌طور كه مهر گزارش داده، در این فیلم باب دیلن و چگونگی رشد و ظهور او به عنوان یك نماد موسیقی فولك تصویر می‌شود. شالامه سال ۲۰۱۹ حسابی پركار بود و هم در «زنان كوچك» گرتا گرویگ بازی كرد و هم در درام تاریخی «شاه». او قرار است در فیلم «تل ماسه» به كارگردانی دنی ویلنوو نیز در كنار جسیكا فرگوسن، اسكار ایزاك، جاش برولین، زندایا و خاویر باردم ظاهر شود.
منگولد كه به‌تازگی فیلم «فورد در برابر فراری» را با بازی مت دیمون و كریستین بیل ساخته پیشتر كارگردانی «لوگان» را انجام داده بود كه به عنوان نخستین فیلم ابرقهرمانی لایو اكشن موفق به كسب نامزدی اسكار شده بود.
باید منتظر ماند و دید پس از فیلم درخشان «من آنجا نیستم» و نیز مستندی كه چند سال پیش مارتین اسكورسیزی درباره باب دیلن ساخت، حالا جیمز منگولد با این شخصیت اسطوره‌ای موسیقی جهان چه خواهد كرد.