نامگذاری‌های پر افتخار

نامگذاری‌های پر افتخار


نام شهید حاج‌قاسم سلیمانی از جمعه‌ای كه خبر شهادتش همه جا منتشر شد، همه جا هست؛ این حقیقت ماجراست. او در همه كوچه‌ها و خیابان‌های ایران تكثیر شده‌؛ حالا چهارگوشه ایران نام و نشانی از حاج‌قاسم دارد. اتفاقی كه حالا به طور رسمی در بسیاری از شهرها هم افتاده و نشان از ارادت و قدردانی مردم كشورمان نسبت به این فرمانده بزرگ دارد.
به گزارش جام‌جم، همزمان با تغییر نام بزرگراه رسالت در تهران به نام سردار سلیمانی، در دیگر شهرهای كشورمان هم به پاس رشادت‌ها و مجاهدت‌های این سردار شهید، نامگذاری‌های زیادی را شاهد بودیم. در استان ایلام، پایانه مرزی مهران كه گذرگاه خیل عاشقان اباعبدا... حسین‌(ع) به عتبات عالیات است، به نام سردار پرافتخار اسلام حاج‌قاسم سلیمانی نامگذاری شده است. البته ایلامی‌ها یك نامگذاری دیگر هم دارند و بلوار حدفاصل میدان امام حسین‌(ع) تا میدان قرآن شهر ایلام با تصویب شورای نامگذاری معابر شهر ایلام به نام سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.
در شهر قم، بلوار زائر این شهر، از این به بعد نام سردار سلیمانی خواهد داشت. در قزوین بلوار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) حدفاصل میدان سرداران تا آزادراه قزوین ـ زنجان به نام این شهید عالیقدر نامگذاری شد. اهوازی‌ها هم با تغییر نام فرودگاه شهرشان به نام سردار محبوب دل‌ها، به این شكل قدردانی شان را نسبت به این فرمانده بزرگ ابراز كرده‌اند. درهمین ارتباط شورای شهر اراك هم با تغییر نام میدان سرداران این شهر به نام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی موافقت كرد و فرماندار آستارا هم از نامگذاری شاهراه اصلی و ترانزیتی كمربندی غربی شهر مرزی و بندری آستارا به نام سردار قاسم سلیمانی خبر داد.