معرفی و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و اقلیمی ایران

معرفی و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و اقلیمی ایران


قائم‌مقام رئیس رسانه ملی در چهل و پنجمین جلسه ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به ظرفیت شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی برای تولیدات فرهنگی و گردشگری كشور بر آمادگی رسانه ملی در تولیدات رسانه‌ای در فضای گردشگری و سفر تأكید كرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور
استان ها، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، قائم‌مقام رئیس رسانه ملی در چهل و پنجمین جلسه ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كه به میزبانی سازمان صداوسیما با حضور ولی تیموری، معاون گردشگری كشور و اعضای ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر برگزارشد، گفت: تنوعی كه در كشور ما در زمینه زبان، فرهنگ، آداب و رسوم و حتی پوشش دیده می‌شود زمینه مناسبی را برای پرداختن در فضای رسانه‌ای فراهم كرده‌است و این فرصت برای ما اهمیت دارد.
وی افزود: خوشبختانه رسانه ملی متناسب با ظرفیت فرهنگی و گردشگری كشور تولیداتی را عرضه كرده است و شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی با تمركز بر موضوعات گردشگری آثاری را تولید كرده‌اند كه در خدمت معرفی ظرفیت‌های منطقه بوده‌اند.
قائم‌مقام رئیس رسانه ملی اظهار كرد: معرفی و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و اقلیمی ایران می‌تواند به معرفی ویژگی‌های ناشناخته منطقه و توانمندی‌های آن برای جذب مسافران داخلی و خارجی منجر شود و تلاش رسانه ملی در این سال‌ها تولیداتی مبتنی بر معرفی این توانمندی‌ها بوده‌‌است.
موسوی مقدم با تأكید بر ظرفیت برنامه‌‌سازی در معاونت استان‌ها بیان كرد: مأموریت ملی و بین‌المللی شبكه‌های استانی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری است. وی افزود: باید درتوزیع و پخش برنامه‌ها دقت شود تا همه استان‌ها از مقبولیت یكسان نزد مخاطبان برخوردار باشند و ظرفیت‌های فرهنگی و بومی آن در سراسركشور در معرض دید و مسافران قرار بگیرد.
وی با اشاره به ظرفیت موسیقایی رسانه ملی گفت: عمده مراكز مسافرتی می‌توانند با استفاده از رادیو آوا و نوا كه بخشی از فرهنگ ایران را بازنمایی می‌كند، نیاز موسیقایی مسافران را تأمین كنند.
به گفته قائم مقام رئیس رسانه ملی، بسته‌های تولیدی معاونت امور استان‌ها بهترین نمونه برای مصرف رسانه‌ای گردشگران خواهد بود و امیدواریم با همكاری بخش‌های مرتبط با سفر و گردشگری این بسته‌های فرهنگی در اختیار مسافران قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام موسوی مقدم، مستند را یكی از بهترین گونه‌های برنامه‌‌سازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران دانست و گفت: تولید مستند مهم‌ترین اولویت ما برای تبلیغ جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران است و رسانه ملی در صورت همكاری دستگاه‌های مرتبط، آمادگی تولیدات بیشتر در این زمینه دارد.
وی با تأكید بر ضرورت سرمایه‌گذاری رسانه‌ای در امر گردشگری بیان كرد: همكاری نهادهای مرتبط با سفر و گردشگری مانند دفاتر گردشگری و بیمه با رسانه ملی، بار آگاهی بخشی در میان مردم را افزایش داده و تجربه ثابت كرده سرمایه‌گذاری در آموزش و تبلیغات به مراتب مؤثرتر از پرداختن هزینه‌های مربوط به تصادفات و بیمه است.