دختر دانشجو، سناریوی  سرقت را كارگردانی ‌كرد

دختر دانشجو، سناریوی سرقت را كارگردانی ‌كرد


  رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو مرد و یك زن دانشجوی كارگردانی به جرم كیف‌قاپی از اتباع عراقی خبر داد و گفت: زن دانشجو به كارگردانی سرقت اعتراف كرد.
به گزارش جام‌جم، سرهنگ كارآگاه كرم یوسف‌وند با اعلام این خبر گفت: یازدهم اردیبهشت امسال یكی از اتباع عراقی با  مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران به ماموران گفت: از كشور عراق برای معالجه به تهران آمدم. ساعت 11صبح در حالی كه همراه همسرم قصد رفتن به بیمارستان را داشتم، سرنشینان یك دستگاه خودروی سواری پراید از خودرو پیاده و با قاپیدن كیف‌دستی‌ام كه حاوی
دو میلیون تومان وجه نقد، یكصدهزار دینار عراقی و دو دستگاه تلفن همراه بود، سوار بر خودرو شده و از محل گریختند.
كارآگاهان با حضور در محل سرقت، تصویر ناخوانایی از پلاك خودروی سارقان به‌دست آوردند كه با اقدامات علمی، شماره پلاك خودروی سارقان شناسایی شد. ولی پس از استعلام مشخص شد كه خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در محدوده پایگاه سوم پلیس آگاهی دارد تا این‌كه خودروی سرقتی توسط ماموران كلانتری حكیمیه تهرانپارس به صورت رها شده كشف و به پاركینگ انتقال می‌یابد.
در بررسی از داخل خودروی سرقتی یك قطعه كارت ملی مربوط به خانمی میانسال  كشف شد که در اقدامات پلیسی مشخص شد این خانم فرزندی به نام فرید 25 ساله دارد كه سابقه‌دار بوده و به دفعات مختلف به جرم سرقت دستگیر شده است. تصویر فرید به مالباخته نشان داده شد و  وی را به عنوان سارق اموالش شناسایی كرد.
تلاش برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و سرانجام در محدوده نارمك شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی اولین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی انتقال یافت. فرید در تحقیقات اولیه اظهار كرد: نقشه سرقت را همدستم به نام روشا
كه دختری 22 ساله و دانشجوی كارگردانی است كشید. در ابتدا خودرو را در محدوده فاطمی سرقت كردیم. تردد شاكی و همسرش توسط فردی دیگر به روشا اعلام می‌شد تا این‌كه در محل خلوتی روشا خودرو را متوقف و پس از سرقت كیف دستی اتباع عراقی از محل گریختیم.
در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه روشا در محدوده نیاوران شناسایی و دستگیر شد. دومین متهم پرونده هم اظهار کرد: دانشجوی كارگردانی هستم و به خاطر رابطه دوستی با فرید در سرقت‌ها با وی همكاری داشتم. فردی عراقی به نام محمود و ساكن دولت‌آباد آمار تردد شاكی را به من اطلاع‌رسانی می‌كرد.
در ادامه محمود نیز در یك عملیات پلیسی دستگیر شد.