مدیر شركت، تنها متهم قتل مرد مباشر

مدیر شركت، تنها متهم قتل مرد مباشر

 سه سال بعد از ناپدیدن شدن مرد مباشر در مسیر تهران ـ دماوند، زنی كه كارفرمای او بود در مظان اتهام قتل عمد وی قرار گرفت. تنها متهم پرونده با وثیقه 500میلیون تومانی تا روز دادگاه آزادشد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، پنجم خردادسال 95 خانواده‌ای با حضور در شعبه ششم دادسرای جنایی تهران شكایت كردند پسر خانواده كه متاهل بوده و فرزند دارد از روز قبل از خانه بیرون رفته و ناپدید شده و تلفن همراهش نیز خاموش است. در جریان تحقیقات معلوم شد او علاوه برسرایداری شركت یك زن پولدار، مباشر وی نیز در امور كارهای اداری و بانكی‌اش است. بنابراین از زنی كه كارفرمای مرد گمشده بود نیز تحقیق شد. وی مدعی بود از ماجرای ناپدید شدن وی خبری ندارد و نمی‌داند او كجاست.
این درحالی بود كه ماموران احتمال دادند شاید مرد جوان ربوده شده و در مكانی زندانی است كه تحقیقات در این باره به بن‌بست رسید، چون فردی با خانواده شاكی برای دریافت پول و آزادی وی تماس نگرفته بود. ماموران در تحقیقات بعدی پی بردند مرد جوان آخرین بار با زنی كه كارفرمایش بوده دیده شده است. بنابراین خانواده او از این زن به اتهام قتل عمد شكایت كردند.
زن کارفرما و تنها مظنون پرونده، بازداشت و مدعی شد مرد مباشر تا مسافتی با او آمده اما بعداز آن رفته دنبالش كارهایش و دیگر خبری از وی نداشته تا روز بعد که از طریق خانواده وی فهمیده مرد جوان ناپدید شده است.
 این زن آزاد و برای این پرونده قرارموقوفی تعقیب صادرشد. با اعتراض خانواده مرد جوان پرونده برای اختلاف نظر درباره آزادی یا بازداشت تنها مظنون پرونده به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد. قضات دادگاه بعداز بررسی‌های لازم نظر دادندكه باید به تنها مظنون پرونده اتهام قتل عمد تفهیم شود كه دوباره پرونده برای رفع نقص در تحقیقات به شعبه ششم بازپرسی و نزد احسان زمانی،بازپرس كنونی پرونده در دادسرای جنایی تهران ارسال كردند. با دستور بازپرس جنایی ، این زن دوباره به دادسرای جنایی تهران احضار شد و مورد تحقیقات دوباره قرار گرفت. او در تحقیقات مدعی شد در ماجرای ناپدید شدن مرد مباشر كه برای او و شركتش كار می‌كرده نقشی ندارد.
وی گفت: مرد گمشده سال‌ها بود علاوه براین‌كه سرایدار شركتم بود، همه كارهای خرید آنجا و كارهای بانكی و اداری‌ام را انجام می‌داد و به عنوان مباشر برایم كار می‌كرد. او فرد مورد اطمینانی برایم بود كه بیشتر كارهایم را به او می‌سپردم تا برایم كار كند. آن روز قرار بود برای یك معامله ملك به شهرستان دماوند برویم تا شاهد معامله و عقد قراردادكاری‌ام با خریدار باشد. او از خانه‌اش بیرون آمد و بعد از گفت‌و‌گوی تلفنی با من قرار شد در میانه راه او را سوار كنم.
 وی افزود: او بعد از آن‌كه سوار خودرویم شد به سمت دماوند راه افتادیم. زمان كوتاهی از حضورمان در آنجا نگذشته بود كه تلفن همراه او به صدا در آمد. با فردی حرف زد و از من خواست به تنهایی برای كارهای معامله زمین و ملك بروم و به سمت تهران بازگشت. من هم سر قرار معامله رفتم، كارهایم را انجام دادم و بعد به خانه‌ام در تهران بازگشتم. نمی‌دانم او كجاست و از سرنوشت وی بی‌خبرم ، نقشی در ماجرای ناپدید شدن او ندارم و وی را به قتل نرسانده‌ام.
با توجه به گفته‌های این زن و محتویات موجود در پرونده و پیدا نشدن مرد گمشده، برای تنها متهم قرار وثیقه 500 میلیون تومانی تا روز جلسه محاكمه دادگاه صادر شد، در حالی كه پرونده وی به اتهام مشاركت در قتل عمدی مرد مسلمان با صدور جلب به دادرسی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد تا این زن به‌زودی محاكمه شود.