قتل‌عام خانوادگی خواهرزاده

قتل‌عام خانوادگی خواهرزاده


مردی که در جریان اختلاف با خانواده خاله‌اش، مسلحانه وارد خانه او در شهرستان بناب شده و وی و سه عضو خانواده‌اش را با شلیك گلوله به قتل رسانده بود پس از هشت ساعت از وقوع این حادثه بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سرهنگ سهراب شفقی، فرمانده انتظامی شهرستان بناب گفت: عصر یكشنبه بیست و نهم دی امسال، فردی با پلیس بناب تماس گرفت و از وقوع جنایتی در خانه همسایه شان خبرداد. زمانی كه ماموران برای بررسی ماجرا در محل جنایت حاضر شده و به خانه مورد نظر وارد شدند، مشاهده كردند اعضای یك خانواده چهارنفره كه شامل زن، شوهرو دختر و پسرشان بودند براثر شلیك گلوله به قتل رسیده‌اند.
 وی افزود: تحقیقات پلیسی نشان می‌دادكه آنها ساعتی از مرگشان می‌گذرد. اجساد با هماهنگی قضایی به پرشكی قانونی منتقل شده و تحقیقات ماموران پلیس جنایی آگاهی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این قتل‌عام خانوادگی ادامه پیدا كرد. در تحقیقات بعدی پلیسی معلوم شد كه این خانواده با پسری كه خواهرزاده زن كشته شده بوده اختلاف‌هایی داشته‌اند.
شفقی ادامه داد: این مرد به عنوان تنها مظنون در جنایت خانوادگی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. زمانی كه ماموران برای دستگیری او به خانه‌اش رفتند، معلوم شد كه او آنجا را به مكان نامعلومی ترك كرده و كسی از او خبری ندارد. همزمان با مفقود شدن او، ماموران شك‌شان برای این‌كه او در این حادثه نقش داشته بیشتر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بناب افزود: تحقیقات پلیسی برای دستگیری او ادامه داشت تا این‌كه رد متهم در كمتر از هشت ساعت از زمان جنایت در شهرستان سقز در استان كردستان به دست آمد. ماموران با هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهم به قتل فراری رفتند و بعد از محاصره محل، او را پیش از آن‌كه فرصتی برای فرار پیدا كند، بازداشت كردند.
 وی گفت: متهم در تحقیقات اولیه اعتراف كرد كه با خانواده خاله‌اش اختلاف داشته است و عصر روز یكشنبه نیز در حالی كه مسلح بوده وارد خانه خاله‌اش شده و به‌دلیل اختلاف و كینه‌ای كه از آنها داشته، خاله و سه عضو خانواده وی را با شلیك گلوله به قتل رسانده است.
این در حالی است که علیرضا دهقان، دادستان بناب نیزدر باره این پرونده  گفت: بررسی‌های اولیه در صحنه  جنایت نشان  می دادکه زن و شوهر و پسر 13 ساله و دختر 20 ساله خانواده  هرکدام   بر اثر شلیک یک گلوله   به قتل رسیده  بودند.عامل جنایت با برهم زدن وسایل خانه دست به صحنه‌سازی زده و حتی طلاهای مادر و دختر خانواده را نیز به سرقت برده بود تا همه گمان ببرند که آنهابا انگیزه سرقت طلاها به قتل رسیده‌ اند.