بخشش پدر 80 ساله در جلسه محاکمه

بخشش پدر 80 ساله در جلسه محاکمه

پیرمرد 80 ساله بعد از به قتل رساندن همسرش و اقرار به قتل در دادگاه محاكمه شد. پسر او به عنوان تنها ولی دم پرونده ابتدا تقاضای قصاص پدرش را كرد، اما با میانجیگری قضات در دادگاه از قصاص پدرش اعلام گذشت كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرداد ماه امسال زن جوانی با ماموران كلانتری ستارخان تماس گرفت و از قتل مادرشوهرش خبر داد.
عروس پیرزن به ماموران گفت: «ما ساكن طبقه بالای خانه مادر و پدر همسرم هستیم. ساعتی قبل پدر همسرم سراسیمه و خون‌آلود در حالی كه به‌شدت گریه می‌كرد، به خانه ما آمد و گفت با مادرشوهرم دعوایشان شده و او را به قتل رسانده است.»
ماموران با حضور در محل، پیرمرد به نام حبیب را كه بالای سر جسد خون‌آلود همسرش نشسته بود و گریه می‌كرد، دستگیر كردند.متهم در اعترافاتش گفت: «من و همسرم همیشه با هم اختلاف داشتیم. همسرم و پسرم به اجبار من را وادار به رژیم غذایی می‌كردند و غذاهایی را كه دلم می‌خواست به من نمی‌دادند. روز حادثه همسرم از من خواست با هم به شهرستان زادگاهمان برویم که من گفتم نمی‌آیم. او هم گفت من تو را با این همه گوشت و مرغ در فریزر تنها نمی‌گذارم. سر همین بحثمان شد و من به حدی عصبانی شدم كه با كارد آشپزخانه چند ضربه به همسرم وارد كردم، اما بلافاصله پشیمان شدم.»
به دنبال اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و روز گذشته متهم پای میز محاكمه رفت.
پسر متهم به عنوان تنها ولی دم پرونده در ابتدای جلسه رسیدگی در دادگاه گفت: «نمی‌توانم پدرم را ببخشم. مادرم به خاطر سلامتی‌اش از او می‌خواست ته دیگ و غذای چرب نخورد،‌ اما او به حرف ما اهمیت نمی‌داد و با ما بدرفتاری می‌كرد و حتی بارها به خاطر پرهیز نكردن رژیم غذایی بیمار شده بود. او همیشه با مادرم جر و بحث داشت و آرامش را از او می‌گرفت. آخر سر هم او را به قتل رساند.»
قضات دادگاه با میانجیگری از پسر مقتول خواستند از قصاص پدر پیرش گذشت كند و در نهایت متهم در دادگاه به شرط دریافت دیه از قصاص اعلام گذشت كرد.
متهم در دفاع از خود گفت: «قبول دارم همسرم را كشته‌ام،‌ اما پشیمانم و تقاضا دارم در این آخرین روزهای عمرم در مجازات من تخفیف قائل شوید.»
قضات دادگاه بعد از مشورت پیرمرد را به لحاظ جنبه عمومی جرم به تحمل ده سال حبس محكوم كردند.