سربازان  بدون   مرز

سربازان بدون مرز

احترام نظامی بازیکنان تیم ملی هندبال به پرچم و سرود ملی ایران در ابتدای مسابقه با کویت بازتاب وسیعی میان مردم داشت. تیم ملی هندبال پیروزی برابر کویت را به روح حاج‌قاسم سلیمانی تقدیم کرد.

در روزهایی که همه تلاش‌ها در راستای مایوس کردن ایرانی‌هاست، دیدن تصویری پر از انرژی، گرمت می‌کند. در روزهایی که می‌خواهند امید (این تنها سرمایه درونی) را از دل ما بگیرند، دیدن تصویری سرشار از عشق و امید، دل را می‌لرزاند.
آنها که اتحاد مردم را برنمی‌تابند، تمام انرژی خود را به کار گرفته‌اند تا روح وطن‌پرستی و وطن‌دوستی را از کالبد مردم ایران بیرون کنند. در چنین شرایطی، دلمان قرص می‌شود وقتی می‌بینیم سربازانمان در لباس ملی این گونه به پرچم ما احترام می‌‌گذارند.
بازیکنان تیم ملی هندبال پیش از بازی با کویت (که میدانش را با پیروزی ترک کردند و از این حیث هم خوشحالیم) به پرچم ما سلام دادند تا بدانیم در کنار سربازانی که از کیان ما دفاع می‌کنند، سربازانی با لباس ملی داریم که با دیدن پرچم ما حالشان خوب می‌شود. آنها یادمان آوردند که عشق به وطن با خون ما ایرانی‌ها  عجیبن شده و باز هم باید به خودمان بیاییم و مام وطن را عزیز بداریم تا عزیز شویم.
چه ایرادی دارد بعضی تعلقات پررنگ‌تر شود تا رگ غیرت ما تحریک شود؟ چه ایرادی دارد اگر چنین میادینی را برای برجسته‌ کردن رفتارهای میهن‌پرستانه انتخاب کنیم؟ چه جایی بهتر از مقدماتی جام جهانی و چه افرادی مناسب‌تر از بازیکنان تیم ملی‌؟
رسول خادم، کمیل قاسمی، حسن رحیمی و احسان لشکری، با لباس گمنامی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفتند تا «سلبریتی» را معنا کنند برای آنها که این عنوان را فقط یدک می‌کشند. تا بدون کلام یاد بدهند که کار سلبریتی فقط موج سواری مجازی روی احساسات مردم نیست. گاهی باید آستین بالا بزنی، صورتت را بپوشانی، به پشت وانت پناه ببری و به دل سرزمین‌های ویران شده از سیل بزنی.
چقدر حالمان خوب می‌شود وقتی سلبریتی‌‌های مردمی می‌بینیم. سلبریتی‌هایی که غم دیده شدن ندارند، غم مردم، عذابشان می‌دهد و درد نان مردم، وجودشان را می‌سوزاند.
پیش از بازی هندبال، وقتی فرزندان این خاک را دیدیم که به دلیل اتحادمان احترام گذاشته‌اند، غرق در غرور شدیم و بغضمان گرفت. کاش در همه عرصه‌ها این چنین عاشقانه برای ایران بخوانیم و وطن‌دوستانه برای این سرزمین پاک از جان مایه بگذاریم. دوستتان داریم و عشقتان را قدر می‌دانیم فرزندان ناب ایران.


پاكدل: هندبالیست‌ها ثابت كردند سرباز وطن هستند
رئیس فدراسیون هندبال درخصوص سلام‌ نظامی بازیكنان تیم ملی هندبال به پرچم جمهوری اسلامی ایران گفت: بچه‌ها قبل از شروع دیدار با تیم كویت در مسابقات قهرمانی آسیا و در مقابل دوربین‌ها و چشم حاضران در سالن موقع پخش سرود به پرچم ایران سلام‌ نظامی دادند تا ثابت كنند چه در ورزش و چه سایر صحنه‌ها به عنوان سرباز وطن جانفشانی می‌كنند. علیرضا پاكدل در ادامه افزود: با توجه به برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در فدراسیون، ملی‌پوشان این پیروزی را به روح سردار دل‌ها و همراهانش تقدیم كردند. امیدوارم روح سردار عزیز و همراهانش و شهدای هواپیما همه شاد شده باشد.